Un somni inquietant

Un relat de: Avet_blau

Un somni inquietant:

Em trobava enmig de la sorra d'un circ romà,
ple de gent, que només intuïa per la remor intensa.

Jo era allà sol, amb una espasa i tapat per una escassa pell, ningú mes a la sorra.
La gent demanava mes, més !! ... embogida.
Estava prou tranquil, era un gladiador amb experiència,
havia sobreviscut a molts combats,
confiava en mi, i em sentia fort.

De sobte va aparèixer el primer lleó:
Agressiu, afamat, caminava inquiet sense parar de mirar-me,
I tot seguit van sortir: Dos, tres,.... fins a 8 lleons .

Jo mirava de reüll les portes, per veure els companys que teníem que lluitar contra els animals , però enlloc hi havia ningú, el soroll era esfereïdor: Estava sol.

Jo, que estic acostumat a la lluita al cos a cos amb animals, de dues o quatre potes, vaig començar a suar,
un pes a l'estomac i una sensació de ràbia s'apoderà de mi.

Per una moments faig fitar les grades :
I vaig començar a conèixer gent: Companys, amics, superiors... cap cara m'era amable, tothom exigia una sentència final, i malgrat que tants anys de lluitar, ja m'havien alliberat de la mort.

En un primer moment de dubte, vaig pensar acabar l'espectacle :
amb un tall net al coll !
Però no! La ràbia em donà ales i força!
Vaig comptar amb l' espasa els lleons,
I desprès vaig comptar a les grades ... la gent va emmudir sobtadament.

D'un en un, varen pintar l'espasa de color vermell,
i a cada fera abatuda el silenci baixava un graó,
en matar el darrer lleó, ensangonat i ferit vaig saltar a les grades.

La gent fugia aterrida, altres de genolls a terra imploraven, altres em saludaven : Ave Julius!

Hipòcrites!, almenys els lleons han lluitat!
Miserables !...No mereixeu que taqui l'espasa amb la vostra sang, vaig marxar per les portes, ara obertes de bat a bat, havia guanyat la Llibertat ,
i m'esperava el meu país nevat....

i m' he despertat, molt suat... tot pensant:
Caram Xavier, treballes massa !.

Comentaris

  • Súperromàntic.[Ofensiu]
    Bonhomia | 01-11-2007 | Valoració: 10

    I dramàtic pel despertar.
    Suposo que els humans volem cuidar més de nosaltres mateixos artíficialment perque la natura ens fa por. Jo crec que hi ha temes polítics que no es parlen que haurien de ser quasi sempre a primera pàgina.


    Sergi

  • Una senyal?[Ofensiu]
    pitusa63_61 | 25-10-2007 | Valoració: 10

    Ja qui diu que els somnis son algo mes que simples somnis, potser es veritat.
    De vegades cal parar-se i pensar sobre ells per que igual dintre porten un missatje que hem de esbrinar. Continua aixi que jo te segueixo. Ah, s'hem oblidaba gracies per els comentaris que me deixes. Un peto

  • Bona senyal[Ofensiu]
    Naiade | 24-10-2007 | Valoració: 10

    Bon relat, on descrius molt bé el món oníric dels somnis. D'interpretacions en pot tenir moltes, però el que esta clar és que ets una persona optimista i lluitadora, deixes anar els teus problemes, angoixes, entrebancs de la vida voleiant m'entres dorms, alliberant-te.
    I al final te'n surts triomfant.
    M'ha agradat molt llegir-te.

    Salutacions de Naiade

  • Notable[Ofensiu]
    Sergi Yagüe Garcia | 24-10-2007 | Valoració: 8

    Un relat notable en el seu fons, en allò que vols explicar i en el significat mateix del somni. Es pot interpretar de moltes maneres, però l'essència simplifica aquest missatge i fa evident l'arrel d'una crua lluita quotidiana. En aquest aspecte, molt bé.

    Quant a l'aspecte "execució literària", bé, no puc criticar-te gran cosa, tot plegat és molt correcte, però -no sé si coneixes la meva manera de comentar, sóc lleugerament crític i accepto, encantat, crítiques als meus escrits- et comentaré alguna coseta, si et sembla bé.

    Una cosa que no té gaire importància però que trobo que, amb una mica de compte, pots evitar, és l'abús dels dos punts. Hi ha moments en què els empres bé. Però n'hi ha d'altres que no son necessaris.

    Una altra cosa és l'expressió tenir que... No és correcte fer servir "tenir que" o, com fa altra gent, "tenir de". En català, aquesta traducció directa del castellà "tener que... algo" no existeix. S'ha d'utilitzar haver de. Per exemple

    Tinc que lluitar contra els lleons
    Tinc de lluitar contra els lleons

    Són incorrectes. La frase correcta seria

    Haig de lluitar contra els lleons

    No vull que et pensis que vaig de professor de llengua, jo cometo les meves pròpies errades, però t'haig de confessar que aquesta utilització generalitzada del "tenir que o de" en català em fa una especial ràbia, i m'ha fet desconcentrar-me de la lectura del teu somni, una lectura que, fins aquest punt m'interessava força.

    En resum, un bon relat, notable, diria jo, i un estil peculiar, directe i agradable de llegir.

    Gràcies

    Sergi

  • NECESSITEM DESCANS[Ofensiu]
    JOSEFINA | 24-10-2007 | Valoració: 10

    Em sembla que necessitem una mica de descans. Estem massa atabalats entre la feina, la familia, el nostre jo mateix que ens omple d'inquietuts... i quan som al llit l'inconscient ens denuncia.
    (Gràcies per tots els comentaris que fas als meus escrits. De fet, ja els espero)

  • L'inconscient...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 22-10-2007 | Valoració: 10

    té moltes maneres de fer-nos reflexionar o fins i tot batallar en combats, com el que descrius, en el que segurament hi trobem després algun paral.lelisme aplicable a la vida diària. Sovint els somnis contradiuen fins i tot assignatures que pensàvem teniem aprovades. Una llissó a voltes angoixosa perquè la vivència, malgrat sigui en somnis, ens provoca les mateixes sensacions i pors que podriem viure estan desperts. M'agrada molt com has expresat el que sentia el personatge que descrius, així com la interpretació que ell mateix va fent en el transcurs del relat.
    Una abraçada

  • L'inconscient...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 22-10-2007 | Valoració: 10

    té moltes maneres de fer-nos reflexionar o fins i tot batallar en combats, com el que descrius, en el que segurament hi trobem després algun paral.lelisme aplicable a la vida diària. Sovint els somnis contradiuen fins i tot assignatures que pensàvem teniem aprovades. Una llissó a voltes angoixosa perquè la vivència, malgrat sigui en somnis, ens provoca les mateixes sensacions i pors que podriem viure estan desperts. M'agrada molt com has expresat el que sentia el personatge que descrius, així com la interpretació que ell mateix va fent en el transcurs del relat.
    Una abraçada

  • El circ de la vida[Ofensiu]
    brumari | 20-10-2007

    La vivència onírica d'unes inquietuds reals.

    La vida és un gran circ. I tan aviat som a la sorra com a les grades.

    Un bon relat.

    Una abraçada

  • un combat[Ofensiu]
    ANEROL | 19-10-2007 | Valoració: 10

    en un somni que és un reflex de la vida
    L'he llegit aquest matí, ara i m'encanta. Jo somnio molt. somnis molt combatius, molt inerpretables; com el teu; m'agrada com escrius.
    Moltes gràcies pel teu comentari.

  • Somni i suor[Ofensiu]
    Unaquimera | 19-10-2007 | Valoració: 10

    Efectivament, un somni ens pot crear inquietud, angoixa, patiment. No pel fer de no ser real la situació deixem de sofrir les emocions negatives que malmeten el descans.
    Sovint venen a passar la nit amb nosaltres, al llit, les preocupacions que portem posades durant el dia.

    En aquest cas, tu tenies pendent un duel a mort amb enemics molt forts ( i no em refereixo només als lleons! ), que et van fer suar de bo de bo!
    Ben recreada la situació imaginària!

    T'envio una abraçada relaxada, de les què ajuden a descansar una estona, per si te ve de gust posar-te-la,
    Unaquimera

Valoració mitja: 9.78

l´Autor

Foto de perfil de Avet_blau

Avet_blau

120 Relats

704 Comentaris

134777 Lectures

Valoració de l'autor: 9.88

Biografia:
Sanitat , 56 anys. Casat.
m'agrada la natura , els colors l' aire fresc: LA LLIBERTAT.
Adoro la muntanya i els seus colors,
el silenci i la pau.
Menjo i cullo del meu hort, que treballo.
m' agrada expresar sentiments amb paraules i música, m'allibera l'esperit.
M'agrada captar imatges, mirades:
i despres estar llargues estones mirant i recordant.
Ajudo a amorosir el dolor i tornar somriures, si puc.

juliol 2009
publicat llibre:
Relats, poemes i reflexions a la vora d'un Avet blau
ed. Minima ( girona)

any 2010:
he tret 4 CD- DISCS, de MÚSICA ( new age - chillout,):
NÚVOLS, FONTS, VENTS, OCELLS.
EN PROJECTE : ARBRES 2011.
es regala un exemplar de CD amb el llibre : RELATS....
( LLIBRERIA GELI de girona )


Avet_blau@yahoo.es (correo)

lacoctelera.com/burcet (imatges)
avet_blau@yahoo.es (correo)
http://xavierburcetdotcom.wordpress.com/Avet_blau (google)
Foto: Girona temps de flors