Un mocador blanc

Un relat de: JOSEFINA

Vaig trobar un mocador blanc, caigut al terra de l'ascensor. Un mocador blanc de roba, plegadet i planxat.
Em va sorprendre perque pensava que hores d'ara la gent feia servir únicament mocadors de paper.
Vaig recordar aquells mocadors que regalàvem a l'avi pel seu sant, dins una caixeta de cartró, i que veia sovint planxar a la iaia, mentre menjava pa amb xocolata.
Aquell mocador blanc que es posava a la butxaca de la jaqueta i que treia una punteta per dalt, perque es notés la seva presència. Aquell mocador que feia mudat.
Un mocador, com aquells que encara guardo, perque no els faig servir però no els vull llençar.
Em vaig ajupir i el vaig agafar. Feia olor a colònia.
Me'l vaig ficar a la butxaca i el vaig guardar, per colocar-lo amb els altres que tinc guardats, com si en fes col.lecció.


Comentaris

  • La vida que queda enrera[Ofensiu]
    aleshores | 27-03-2017

    Benvolguda Josefina
    El relataire “aleshores”, Convocant del Repte clàssic DCLXIX “El millor moment per començar una cosa” s’ha compromès a efectuar un comentari diari d’un relat que hagi aparegut a l’apartat de relats a l’atzar de la primera pàgina d’RC fina al finalització del repte el proper dimecres dia 5 d’abril.
    Ha triat aquest relat teu entre el que Relatencatala seleccionava a l’atzar.
    Comentari:
    “Relat que descriu el fet de trobar-se un objecte, un mocador, que desperta els records del passat llunyà, els quals, vistos des d’ara, estan ja fora de qualsevol conflicte.
    Un mocador blanc trobat és el que causa l’evocació (olor de colònia, pa amb xocolata, avis,…) i la nostàlgia del temps passat. Objecte en desús, com la vida que queda enrere, antic, però que es vol conservar,…que mira al passat amb emoció.
    L’autora manifesta indirectament, a través de la descripció dels seus pensaments i actes la seva posició vital.”

l´Autor

Foto de perfil de JOSEFINA

JOSEFINA

149 Relats

230 Comentaris

126352 Lectures

Valoració de l'autor: 9.60

Biografia:
Nascuda a Barcelona l'any 1953
Separada i mare de dos fills
Treballava com a coordinadora de projectes en una ONG.- jubilada actualment
Activista gracienca (m'agrada aquesta etiqueta).