S'acosta Sant Jordi

Un relat de: JOSEFINA

Un any més, s'ompliran els carrers de parades de roses.
Un any més, piles de llibres es posaran a la venda.
Els autors signaran llibres que en moltes ocasions es compren, es regalen i mai es llegeixen.
Els estudiants intentaran posar una paradeta per guanyar uns diners que els permetin rebaixar el cost del viatge de fi de curs.
Els enamorats s'intercanviaran la rosa i el llibre.
Algú esperarà una rosa que no li donarà ningú.
Hi hauràn llibres que no seran comprats, malgrat sembla que per Sant Jordi tot es ven.
Un jove tremolós, oferirà una rosa a la seva enamorada per primer cop.
L'amant fugiser fingirà que te feina per evitar-se el compromís de regalar la rosa.
Fills que porten roses a la mara ...
Alguna vídua plorarà el primer Sant Jordi sense rosa i es quedarà amb un llibre entre les mans, que ja no pot entregar.
Sant Jordi, com diu en Serrat a la seva cançó, és el dia en que "ell, li regala una rosa , embolicada amb paper de plata".
Llibres, plens de dedicatòries amb la data del 23 d'abril sota la signatura.
Sant Jordi, s'acosta amb la llegenda repetida, amb el guanyador trepitjant al vençut.
Rams de roses blanques, grogues, vermelles, amb cintes penjant .
Diada de records, d'emocions, d'il.lusions, de roses, de llibres.
Sant Jordi.. i una veu llunyana que em diu : Hola !

Comentaris

  • Una Diada especial[Ofensiu]
    Unaquimera | 29-04-2008

    Un any més, Sant Jordi s'ha acostat, l'hem viscut i ja ha passat... "amb tot el que representa", com tu dius i has retratat en el teu relat, on fas apunts de molts aspectes diferents ( persones, símbols, situacions, sentiments, ... ) que coincidieixen en la mateixa data.

    Espero que hagis tingut enguany un bon Sant Jordi, que guardis un record possitiu d'aquesta Diada tan especial per a totes aquelles persones que estimem les paraules i els llibres!
    Si et ve de gust passar-t'hi, t'ofereixo el meu darrer relat que va dedicat també a tu...

    Una abraçada vermella com una rosa,
    Unaquimera

  • jos monts | 29-04-2008 | Valoració: 10

    Sant Jordi, una llegenda amb tradició, i ben vinguda sigui.

    !I com s'ha convertit... per molts un agost fructífer en el mes d'abril.
    Roses d'importació, autors escrivint per la diada amb temes vuits de continguts.
    Hipocresia, engany darrera un present.

    ...No és fa massa rebombori?.

    - - - - - 365 dies tenim per fer un present.
    Per tu.

    Al dia de San Jordi. ja ha pastat.
    Peró en el dia de avui jo et regalo la més preciosa rosa que en el meu jardi he pogut trobar.
    Jo ja tinc amor de dona, al qui poder-li donar.
    Però si amor de amistat a una relataire en poder-te-la oferir.
    Més la meva i sincera gratitud al qui la sap aceptar i escoltar.
    I per tu amor, pau i sinceritat.

    Jos Monts

  • diada de joia al carrer.[Ofensiu]
    Avet_blau | 23-04-2008 | Valoració: 10

    una festa ben nostra !
    no la perdem ,
    i que es contagia a tota pell i raça,
    facilment.

    una diada de joia al carrer ,
    on la llum dona mes vida,
    als poemes i a la gent;
    on el llibre per un cop,
    es el rei omnipotent.

    Avet

l´Autor

Foto de perfil de JOSEFINA

JOSEFINA

149 Relats

230 Comentaris

125705 Lectures

Valoració de l'autor: 9.60

Biografia:
Nascuda a Barcelona l'any 1953
Separada i mare de dos fills
Treballava com a coordinadora de projectes en una ONG.- jubilada actualment
Activista gracienca (m'agrada aquesta etiqueta).