Cercador
Rere la finestra
Un relat de: Safir-Bon dia Jana!
Em vaig sobresaltar. Ja feia estona que estava desperta, però la veu estrident de l'Elisenda em va espantar una mica.
-Hola - vaig dir, amb un lleu somriure.
-Et porto l'esmorzar, preciosa. Espera't, que t'ajudo a aixecar-te.
La seves mans maternals em van agafar i estirar suaument de l'esquena, fins a quedar repenjada sobre el coixí. Va desplegar la taula grisa, de plàstic i la va posar sobre el llit, i m'hi a deixar a sobre una safata amb un tros de pa, una pera i un suc de taronja de "brik".
-Gràcies, Elisenda...
-De re, dona. Però ara esmorza. I acaba-t'ho tot. L'Elisenda, amb l'uniforme blanc nuclear, es va aixecar, i, enduent-se el carro de l'esmorzar va sortir per anar cap a les altres habitacions.
-Adéu. Bonica.
-Adéu.
Em va semblar que em mirava amb tendresa. Els seus enormes ulls marrons es van clavar en els meus, tant en dins que em feia sentir indefensa. També vaig sentir com aquells ulls es compadien de mi, i crec que això últim va ser el que em va fer apartar la mirada. Una de les coses que més mal em fan de la meva situació és la compassió dels altres.
L'Elisenda va tancar la porta de l'habitació silenciosament.
A fora hi plovia.
Observava com les gotes, una rere l'altra, anaven a parar, sense poder-hi fer res, al vidre de la finestra, i relliscaven i relliscaven per la façana d'aquell gran edifici.
Vaig mirar cap avall, al carrer. Aquella infermera rossa i menuda baixava cuita-corrents de la moto. Feia tard, sempre en feia. En cinc segons ja havia entrat a l'edifici.
Vaig mirar al cel, una espessa capa de núvols grisos el cobria. Era un dia fosc.
De sobte, vaig albirar que pel carrer, s'acostava l'home del barret. Venia a l'hospital cada dia a veure la seva mare. Ho sé perquè un dia que vaig baixar al bar amb la mare, quan encara podia caminar i em deixaven sortir de l'habitació, el vaig veure passejant una dona gran que s'està a la cambra al costat de la meva, en una cadira de rodes. Era estrany, normalment les visites vénen cap a la tarda, quan la gent ja ha acabat la jornada, i no al matí. Em vaig preguntar com es devia sentir l'home del barret, amb una punxada al cor cada dia, pensant, temorenc, que aquell podia ser l'últim dia que aniria a visitar la mare.
A fora es va escoltar un llampec, seguit d'un tro, que va fer un estrèpit eixordador.
No m'agraden els dies de pluja. És fosc i la gent es queda a casa tancada. A mi m'agrada mirar-los des de la finestra quan passen pel carrer. Els observo i intento imaginar-me que deuen estar pensant. No és una activitat gaire trepidant, però m'ajuda a escurçar les llargues hores en solitud a l'habitació.
Van trucar a la porta. Tot seguit, sense esperar resposta, va entrar el Doctor Font. No sé quin és el seu nom de pila. Tampoc vull preguntar-li-ho.
-Analítiques - va dir, expeditiu, només entrar, mentre m'agafava el braç i me'l envoltava amb una goma per marcar la vena.
El Doctor Font no sap què tinc. M'han fet moltes proves i tractaments, però sembla ser que no tinc res del que ell suposa. Sovint em mira amb intriga, culpa, però per damunt de tot com si fos un enigma que cal resoldre. Em fa l'efecte que mai podrà fer-ho. Un cop ha acabat, se'n va pensatiu, amb passos ràpids. Mai s'acomiada, gairebé ni em mira. Però té molts altres pacients, no és culpa seva.
Vaig allargar el braç cap a la tauleta de nit, per agafar la foto, aquella en que sortim els pares i jo quan vam anar a Menorca.
Cada dia em costa més, agafar-la. La feblesa em va consumint.
Era una fotografia molt bonica. La mare i jo anem amb un vestit blanc, i el pare porta una camisa negra que l'afavoreix molt. La foto era de l'estiu passat, però semblava que hagués passat tant de temps... Estava morena, tenia les galtes rosades i un aire vital, i els ulls em brillaven de felicitat. Ara no gosava mirar-me al mirall. Les galtes m'havien empal·lidit, com tota la meva pell, estava ensopida, i molt prima, se'm marcaven els ossos de les mans. I els ulls. Els ulls havien enfosquit, ja no brillaven amb guspires d'alegria com un dia ho van fer. Cada cop que em miro a la fotografia, no puc evitar plorar.
Una enorme gota va colpejar el vidre amb tanta força, que inclús jo vaig escoltar el col·lapse.
Vaig tornar a mirar cap al carrer. Unes noies, si fa no fa de la meva edat, tornaven d'escola per dinar. Semblaven cansades, però somreien i conversaven animadament. Devien lamentar-se per tots el deures que tenien, o perquè el professor de física les havia renyat.
No sabeu el que teniu.
Què donaria jo per poder anar a l'escola, per fer deures, per fugir d'aquestes quatre parets blanques que m'oprimeixen, per sentir la llum dins i fora meu? Tot, ho donaria tot. Però no puc.
M'hauré de quedar aquí tancada, en solitud, mirant-vos com passeu des de la finestra, mentre vosaltres camineu cap a un futur meravellós i jo me'n vaig a dormir cada dia amb l'esglai que potser aquest serà l'últim. Viure d'uns records, que un dia vaig pensar que tornarien, però que ara no són més que vanes il·lusions llunyanes.
I ploro amb amargor sense cap consol, i no és culpa vostra, però us envejo.
Quantes joies de la vida em perdré? No viuré l'amor, no veuré créixer els meus fills. Per moltes proves i tractaments que faci no hi ha escapatòria. L'esperança no és eterna. Moriré en aquesta habitació. M'aniré pansint a poc a poc, i el dolor m'afeblirà encara més. Tampoc puc aprofitar el temps que em queda d'al·lè. Preferiria morir ara mateix, quedar en pau i no envejar-vos més. Però hauré d'acabar la partida i no hi ha opció de rendició.
Així que, camineu amb pas ferm cap al demà, i valoreu i aprofiteu cada instant, feu-ho per mi, i potser així em donareu la pau.
L'Elisenda va trucar a la porta, alhora que, una petita gota, que havia resistit molt temps a la finestra, queia en l'abisme.
Comentaris
-
No puc deixar...[Ofensiu]Joan Gausachs i Marí | 25-04-2010
No puc deixar passar més dies sense dir-vos, a vosaltres els set autors que veu fer realitat Els contes dels més petits de relatencatala.com (estepa3, güitxi, Hannah, ponni, REGOR, Safir i uanra) que em va fer molta il·lusió veure con signàveu els vostres contes. Espero que no oblideu aquest Sant Jordi... el primer, potser, de la vostra futura vida literària...
Un petó ben fort!
-Joan-
-
SANT JORDI 2060[Ofensiu]nuriagau | 24-04-2010
Aquest és el Nanorelat que he presentat amb el tema Sant Jordi 2060. Si aquest comentari el llegeix algú d'aquí 50 anys, que comprovi si la realitat s'apropa a la meva predicció. Jo no crec que hi sigui.
Gran èxit a la paradeta d'RC
Estepa3, güitxi, Hannah, ponni, REGOR, Safir i uanra signaran molts exemplars del llibre "Els contes dels més vellets de relatsencatala.cat".
sAFIR, aquest comentari també et pot servir per enllaçar amb les pàgines dels coautors de la teva primera publicació.
Segueix escrivint,
Núria
-
SORPRENENT[Ofensiu]EULALIA MOLINS ARAGALL | 11-04-2010 | Valoració: 10
A mida que he anat llegint el teu relat he tingut que mirar novament l'edat que tens. Saps que sem fa dificil entendre la capacitat que tens de tractar la mort i les malalties? M'agrada molt llegir-te i espero poder-ho seguir-ho fent, ara només depent de si tu publiques o no. Espero que si. Ens trobarem, segur!!!
-
Un relat magnífic....[Ofensiu]Calderer | 07-04-2010
...es nota l'evolució (o potser maduració) respecte a l'anterior. Molt notable el fet de posar-te en la pell del personatge i fer-nos-el creïble. Penso que l'encertes al cent per cent pel què fa als sentiments d'una noia en aquesta situació. I la descripció de l'ambient, la pluja, les gotes al vidre de la finestra... també´resulta molt reeixida.
Hi ha algunes cosetes que es poden millorar (i no deixa de ser una opinió) però te les escriuré en un altre comentari quan tingui més temps.
Lluís
-
No repetiré[Ofensiu]Nonna_Carme | 06-04-2010 | Valoració: 10
el que et vaig dir ahir per telèfon però vull deixar constància aquí, a Relats, de la meva admiració vers tu, estimada Safir i demanar-te, un cop més, que no deixis mai d'escriure.
Una molt forta abraçada. -
La meva filla...[Ofensiu]Joan Gausachs i Marí | 05-04-2010 | Valoració: 10
La meva filla, la nuriagau, ja fa dies que em va recomanar aquest relat. Jo, sóc d'aquells pares que creuen a les seves filles.
L'he llegit i rellegit diverses vegades... i a cada lectura he de reconèixer que m'agrada més i més la narració. Una narració que costa, i molt, de creure sigui fictícia. Ës un relat dur, molt dur, però molt ben portat i una durada molt efectiva.
Safir, continua escrivint... Gràcies!
-Joan-
-
I encara més enrere...[Ofensiu]Toni Arencón Arias | 23-03-2010 | Valoració: 10
"Rere la finestra" em sembla un relat madur, molt ben redactat.
Desconec la teva edat, Safir. És un dels inconvenients de l'anonimat. Però, en qualsevol cas, no té importància. L'important és allò que som capaços d'expressar mitjançant els nostres escrits, i aquest relat trist i dur (sic: nuriagau) expressa una maduresa tècnica excel lent. M'ha agradat molt llegir-lo.
Enhorabona!
Una forta abraçada. -
Rere la pantalla[Ofensiu]nuriagau | 23-03-2010 | Valoració: 10
Una història trista i dura narrada amb una prosa poètica exquisida.
Rere la finestra no és únicament el títol, és una imatge que es repeteix al llarg del relat, una metàfora molt gràfica per explicar com és la vida de la protagonista.
Enhorabona, Safir!
Núria
PS: Celebro que t'hagis decidit a penjar un nou relat. Espero que segueixis oferint-nos les teves històries
Valoració mitja: 10
l´Autor

2 Relats
25 Comentaris
3254 Lectures
Valoració de l'autor: 9.93
Biografia:
Vaig néixer el 27 d'agost del 1995. Sóc una noia a la que li agrada escriure. Algun parent meu també escriu a relats. És una "gitaneta anglesa".Gràcies a ella m'he decidit a escriure al web.
Si em comenteu, m'agradaria que fóssiu sincers, penso que així és com aprendré i milloraré.
Acceptaré de bon grat tots els comentaris, no em decebré si no us ha agradat algun text.
Gràcies! ;D

