Quatre barres i una Ploma

Un relat de: JKORREA

La meva ploma no vol sentir parlar
de croada ni contes de fades,
encara menys de projectes interminables sense presentar-hi cap realitats.
La meva ploma parlara sense embuts d'unes altres plomes que escrigueren amb sang a la sas patria, Catalunya
i digueren . . . . Per tu ploro, oh Patria!
D'uns u/ls que desa l'exili ploraren
pel si/enci de sa estimada /lengua, censurada cruelment per la dictadura que reprimia també el pensament Catalán.
Parlar, escriure i fins i tot pensar en aquest idioma tant nostre
els va fer escriure amb sang
la historia de la senyera catalana.
La meva ploma vol parlar amb /libertat
i ho vol fer tot aprenent mica en mica
de /'incalculable valor de la nostre /lengua i la seva lli9Ó memoritzaré amb orgullo
Com la Ploma d'en Verdaguer
portara la meva ploma a tot arreu les quatre barres de la senyera que Guifré el Pelos va pintar.
amb la tristor de no tenir cap bandera amb sa sang als dits tremolosos sobre un /len901 groc va marcar
portant als catalans la senyera.
1 Aquesta es la historia de quatre barres i una ploma que volia portar a sa tinta una poesia diferent amb els colors
de la nostre estimada senyera

Comentaris

  • Fent cas [Ofensiu]
    brideshead | 29-09-2006

    de la teva petició al fòrum, he vingut a fer una ullada als teus relats i m'he aturat en aquest perquè el títol m'ha semblat molt suggeridor. I efectivament, parles de la nostra estimada senyera i de l'escriptura associada a un país i a una llengua.

    Si em permets "criticar-te" una mica, jo crec que aquest escrit hauria estat millor en prosa, perquè li has donat forma de poema però t'han sortit uns versos massa irregulars que, en la meva opinió, no confegeixen una estructura més o menys pròpia de poema. Tampoc no hi ha cap mena de rima, encara que jo, personalment, sóc del parer que no sempre és necessària, perquè segons com, pots caure en un encorsetament que ofega la força d'allò que un vol explicar.

    I només afegiria que crec que li cal unes poques correccions, alguna lletra sobrera i tampoc no sé perquè ha sortit una "/" quan en realitat vols escriure una "l".

    En fi, ja no dic res més perquè no voldria pas que m'agafessis mania... ;-) Només que tu ho demanaves i he cregut que et podia dir la meva opinió sincera.

    No t'havia vist encara per RC i per tant, encara que sigui amb retard, et dono la benvinguda i t'animo a seguir escrivint. Ja veuràs que hi ha gent maquíssima per aquí, amb molt rigor i molt bona escriptura i, molt important, amb un sentit de l'humor extraordinari!

    Una abraçada i endavant!

l´Autor

JKORREA

10 Relats

10 Comentaris

12316 Lectures

Valoració de l'autor: 9.50

Biografia:
Vaig neixer a Badalona l'any 1975 i em vaig fer poeta cuan tenia 14 anys.
Anys despres he descobert que tinc cert paral.lelisme amb Miquel Martí i Pol.