Quan tornin les foscors (XI)

Un relat de: Miquel Bohigas Costabella

Capítol XI (Introducció)

En aquest capítol, el mestre i el seu deixeble s'agafan un respir, i no volen fer cap comentari. Jo tampoc he insistit massa, la veritat.

-------------------------------------------------------

Capítol XI- RETROBAMENT

Després del desingust amb la seva mare, la Margot s'ha instal·lat en un piset, a la ciutat. Per relaxar-se una mica, escolta música d'aquesta que va en un CD (concretament el CD Ambiente de Otoño en la Pradera, aquell que fa tatataaaaaaa boobooaaa, mentre de fons se sent com si plogués).

Donem-li una mica de temps perquè es relaxi bén relaxada.

"Tatataaaaaa boobooaaa ninininieeee boobooaaa tatataaaaaaa …"

-Vinga, va, ja n'hi ha prou. Continua amb el relat d'una vegada -se sent que diu en Perdix, que cansat d'estar estirat al banc, amb la fresqueta de la nit, ha agafat una lumbàlgia de tres parells de nassos.

-Més val que li faci cas -pensa el relataire. I es posa a escriure la continuació del capítol.

En aquestes que en Neró sent un soroll al balcó. S'aixeca i, inquiet, es posa a bordar.

-Què et passa, Neró? Estàs intranquil. Que no t'agrada aquesta música? -li diu la Margot, mig endormiscada.
Llavors, sent que algú pica els vidres del balcó.

-Eh? Qè ha estat això? Qui és? Quitolis, què hi fas aquí?, … on vas amb aquesta gavardina?.

La Margot s'aixeca del sofà, es corda la bata i arreglant-se els cabells, va cap al balcó per obrir la porta. Amb la porta oberta sent clarament la sirena d'un cotxe de la policia que s'apropa, s'apropa, s'apropa, …

-No t'espantis. M'he escapat. M'has d'ajudar -la tranquilitza, li explica, li suplica en Quitolis.

-Sí, ja ho llegit al diari. Què vols? Que t'han fet mal? -aclareix, pregunta, s'interessa la Margot.

-No, però ja sé el pa que si dóna en aquells llocs. Més tard o més d'hora haurien inflat els morros amb els papers de Salamanca. M'has d'ajudar Margot! -fa en Quitolis.

-Esta bé, esta bé. Aquesta nit pots quedar-te aquí, però demà has de marxar -li diu la noia.

-No! M'has d'ajudar a fugir ara! Me estan pisando los talones -contesta l'altre excitat. -Que no els sents? -fa, posant-li les mans a les espatlles. -No podem perdre temps, marxem! -exigeix el fugitiu.

-No sé, … Vinga va, anem. Tinc el cotxe al carrer. I traient-se la bata, agafa la porta i diu al gos -Anem Neró.

Tanquen la porta darrera seu, tal com se sol fer en aquests casos, i baixen les escales corrent. La sirena sona estrepitosament propera.

*******************************************

Els enganxaran? Qui era l'home misteriòs, hoé! que va anar a veure la Perpètua al capítol anterior? Perquè els fanals porten corona?

No et perdis la resposta a les dues primeres preguntes en els propers capítols. La resposta a la tercera pregunta la trobaras al comentari d'en Perdix del capítol anterior.

I ara, donem pas a la publicitat (és el que té un relat extret d'una radionovel·la)

*******************************************
ELS VERBS CATALANS CONJUGATS. Un llibre impescindible. Des d'abadanar a zumzejar, passant per circumcidar, marfondre's o recidivar, hi trobaràs tots els verbs per fer dels teus contes i poesies, un relats entranyables dignes del millor …
*******************************************

…Interrompem la publicitat per oferir-te un final de capítol d'alló més exitant.

El cotxe de la policia acaba de girar la cantonada.

-Allà, Quentinho -assenyala el comissari, -De pressa, que no s'escapin!

Quan veu el camió de les escombraries, en Qüentinho fot un cop de volant, però ja és massa tard. Es foten una nata impressionant.

La sirena emmudeix.

En Quitolis, la Margot i en Neró, tenen el camí lliure.

-Però, Qüentinho, què has fet? -es lamenta el comissari, amb un fil de veu.

I, quan veu al seu company amorrat al volant, deixa anar un lament que frapa d'allò més als lectors sensibles:

-Qüentinhooooooo!

(continuarà …)

Comentaris

  • FELICITATS![Ofensiu]
    nuriagau | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    Núria Gausachs i Cucala

  • Ei perdix![Ofensiu]
    Linkinpark | 03-01-2005

    jo també ho havia pensat (no el q anava despullada, soc menor, jo). Però jo m'imaginava que duia un pijama!

  • La imaginació[Ofensiu]

    La imaginació és lliure. Visca la imaginació!
    Però, ai las!, la Margot portava xandall.
    (a veure si així et refredes, Perdix)

  • Que bé,[Ofensiu]
    pèrdix | 16-09-2004

    sempre m'havia fet il·lusió fer d'actor. La meva frase és breu però contundent. LLàstima que aquesta web sigui muda i cega i no pogueu apreciar la modulació de la veu i l'expressió del rostre.

    Hi ha una cosa que, a aquestes hores del matí, m'està escalfant l'enteniment...que porta posat la Margot? Està a casa, relaxada, i la meva imaginació recalentada l'imagina o despullada o amb una roba interior sexy. Truquen a la porta i es posa la bata. Al sortir amb en Quitolis (pecata mundi) se la treu i puja al cotxe. Que porta posat?


    Ai, paro d'escriure. Ara m'estic imaginant els seus pits saltironejant al ritme dels sots de la carretera i me osop led séver

l´Autor

Foto de perfil de Miquel Bohigas Costabella

Miquel Bohigas Costabella

92 Relats

336 Comentaris

193183 Lectures

Valoració de l'autor: 9.33

Biografia:
Sóc qui sóc i quan vull, faig el què puc i el què no vull, no ho faig, si puc. A mitjans del 2004, quan vaig descobrir RC, em vaig posar a escriure i, durant uns anys, hi vaig ser força habitual. Després em vaig ficar al món de la fotografia i, darrerament al del teatre, on participo amb el grup IncreiXendo.

La meva pàgina web: miquelbohigas.com També penjo fotos a flickr.

Per si t'interessa, visc a la Vall de Llémena.


Els meus Relataires:



Envia'm un e-mail, si et sembla