Patent de cors.

Un relat de: Antonio Mora Vergés

Rebo molts e.mails d'ençà d'haver-me fer ressò fa un any quasi, dels escrits al Periòdic de Catalunya signats per membres significats del Col·legi Professional de Gestors Administratius de Catalunya, en els que s'interpel·lava clarament als poders públics, davant la sospita d'una corrupció generalitzada dels Inspectors d'Hisenda arran d'un text misteriós, que segons sembla els atorgava un elevat percentatge de les quotes "descobertes" als contribuents; això ha provocat el col·lapse dels anomenats Tribunals Econòmic Administratius, que en tant que part encara de la Administració Pública, estan també sota sospita: el més greu però és que malgrat la petició al mateix President Zapatero, el text "misteriós" continua sense publicar-se en algun mitjà de difusió d'abast nacional. La major part dels e.mails venen a confirmar el fondo rebuig social i àdhuc personal, que en capes cada cop més amplies de la població, desperten els membres dels cossos de funcionaris dedicats a funcions recaptadores.

El text "misteriós" , no pot contra la opinió de molts dels qui m'escriuen, restablir en benefici de cap funcionari i/o poder públic, els anomenats "mal usos" ; així doncs amics lectors qualsevol comentari que impliqui ni que sigui en to de broma; un assajament sexual; l'intent de ridiculitzar una llengua, una cultura, un col·lectiu determinat,.... s'ha de posar en coneixement de la Fiscalia, i/o dels Tribunals, o com a mínim interposar una denuncia davant el cos de policia competent, en el cas de Catalunya els Mossos d'Escuadra.

El text "misteriós" no pot implicar la més mínima lesió en el drets dels administrats; si estimeu que per part d'hisenda s'allarguen de forma injustificada els terminis de resolució, no se us apliquen els drets que reconeix la Constitució de 1.978; entre d'altres , la presumpció d'innocència, la igualtat davant la llei [ el fet de ser catalans i/o viure a Catalunya, no pot convertir-se en causa de discriminació negativa ]; davant l'abús de poder derivat d'una normativa quasi medieval que únicament manté ja la Hisenda d'Espanya , manifesteu el vostre desacord i queixeu-vos primer davant l'Administració actuant, desprès feu-ho arribar al Defensor del Contribuent, malgrat que com en els cas dels T.E.A.C en tant que part encara de la Administració Pública, està també sota sospita; reitereu la queixa al Defensor del Pueblo del Reino de España [ el nostre, el de Catalunya, no te competència en tractar-se d'un Cuerpo Nacional ]; altrament no tingueu cap por per posar-ho en coneixement de la Fiscalia, i/o dels Tribunals, o com a mínim interposar una denuncia davant el cos de policia competent, en el cas de Catalunya els Mossos d'Escuadra.

El text "misteriós" no pot de cap manera considerar-se una patent de Cors; en primer lloc Espanya va suprimir l'any 1.908 aquesta llicència, i en segon lloc l'activitat que recull el text "misteriós" es desenvolupa en terra ferma, i pel que he pogut conèixer les hostilitats bèl·liques entre Espanya i Catalunya, varen declarar-se concloses el primer d'abril de 1.939. No és possible doncs pensar que estant duent a terme una represàlia.

Sou pregats de fer arribar còpies al President del Govern d'Espanya i als líders de tots els Partits Polítics; esperem que entre uns i altres, o els uns pels altres, coneixerem finalment que diu el text "misteriós" i que hi ha de veritat en això de la presumpta corrupció dels Inspectors d'Hisenda. El Sindicat de Funcionaris públics "manos Limpias" m'ha fet arribar també la seva preocupació sobre el tema, que en el seu cas, es traduirà en una investigació des de dins.

© Antonio Mora Vergés




Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6917 Relats

1201 Comentaris

5455997 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com