Parlar, estimar i més parlar

Un relat de: Filalici
La meva llengua l'han fet vella
i la volen anul·lar.
La creuen esquifida, seca,
una parla molt vulgar,
i m'obliguen sense treva
a sotmetre'm a la seva.

Vull pebrots, albergínies, cebes,
i ells ja no les entenen
ni les volen escoltar.
Un tallat o un cafè amb llet,
que potser és molt demanar?

Ells em diuen esmirriat,
torracollons i poca-pena.
Ells em volen fer callar,
amagar-me, ajupir el cap
i sotmetre'm a la seva.

Els meus ull trenquen l'esguard
per l'estimada meva llengua
i només volen plorar
llàgrimes que no m'ofeguen
i m'ensenyen el demà:
un somriure per senyera,
parlar, estimar i més parlar.

Comentaris

  • Parlar i ara cantar[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 18-06-2011 | Valoració: 10

    Moltes felicitats! Veig que ara compartirem unes lletres en un disc. Fantàstic! Una abraçada i fins aviat!

    aleix

  • Enhorabona![Ofensiu]


    Enhorabona!

    Aquest poema, presentat al “Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia”, ha estat seleccionat pel grup català BROU per ser musicat i enregistrat en un cd d’autoria compartida.

    Agrairíem que et posessis en contacte amb l'Associació de Relataires en Català (associacio.relataires@gmail.com) per tal de fer-te arribar el full d’autorització d’enregistrament i poder tirar endavant aquesta iniciativa.

    Gràcies per participar i, de nou, felicitats!

    Junta de l'ARC

  • Felicitats![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 07-06-2011 | Valoració: 10

    Moltes felicitats per la teva selecció! Una forta abraçada i fins aviat!

    aleix

  • Felicitats!!![Ofensiu]
    AVERROIS | 06-06-2011 | Valoració: 10

    per ser seleccionat.
    Una abraçada.

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Enhorabona!

    Aquest poema, presentat al “Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia”, ha estat seleccionat per formar part del recull que l'Associació de Relataires en Català publicarà dins la Col•lecció Relataires (Editorial Meteora).

    En breu ens posarem en contacte amb tu via correu electrònic.

    Gràcies per la teva col•laboració,

    Junta de l'ARC

  • Recordatori[Ofensiu]

    Benvolgut/da:

    Et recordem que segons les bases del Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia, hom pot presentar fins a un màxim de 2 poemes al certamen.

    Bases: enllaç

    Si aquesta fos la teva intenció, no oblidis que el termini de la convocatòria finalitza el 30 d’abril de 2011.

    Gràcies per la teva participació,


    ARC

  • Preservar i protegir[Ofensiu]
    Marc Freixas | 15-02-2011

    Hem de preservar i protegir la llengua que ens fa néixer i créixer cada dia... és la nostra i no ens cal res més.Aprendre altres llengües està molt bé, però ens han obligat a aprendre castellà a la força, i tot i que reconec que ens és molt bo culturalment, doncs hagués preferit aprendre-la per mi mateix i no de manera imposada.
    A casa meva
    hi vull el català.

  • Fermesa[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 29-01-2011 | Valoració: 10

    Si no som conscients del que és la nostra llengua, no gaudirem del gust dels aliments, de les begudes o del nostre amor. Els gelats de llimona, de iogurt, de préssec,la pell salada sortint de l'aigua del mar, l'all i oli o l'interior d'una llimona, amb la cara que se't queda; to´t això es deu a la llengua. I prefereixo agafar-m'ho així, perquè si hi penso, ploraria. Una abraçada.
    aleix

  • Què va[Ofensiu]
    Filalici | 29-01-2011

    Hola llamp!

    Què va, visc a Can Fanga, ara...

  • Molt bona tarda![Ofensiu]
    llamp! | 29-01-2011


    Hola Filalici, encara vius a Saraperra? Aquests manyicus.....





    Centellejant!

  • poble és cultura!![Ofensiu]
    sigbar | 29-01-2011

    més que no pas un pam de terra, defensem la llengua, usant-la, vivint-la, construïnt-la, molt d'acord amb tu i molt encertat el poema que aborda tant alta qüestió desde la sencillesa de les coses cuotidianes.

  • Bonica manera...[Ofensiu]
    free sound | 26-01-2011 | Valoració: 10

    d'estimar i valorar la nostra llengua... No cal menysprear per fer-nos valorar, és l'única manera de poder-la salvar... Doncs cal seguir parlant i estimant !!!!

  • qui estima la seva llengua[Ofensiu]
    joandemataro | 26-01-2011 | Valoració: 10

    com és el cas de la majoria del poble català... mai deixarà que aquesta mori perquè els sentiments i els records i els ideals mai no moren
    una salutació des del maresme
    joande

  • Recordatori[Ofensiu]


    Gràcies per participar!

    Si la teva obra compleix amb els requisits bàsics d’aquesta convocatòria, pel que fa a temàtica i extensió, ja entra a formar part del conjunt de poemes que el grup BROU seleccionarà per ser musicats.

    Si també vols que el poema entri a la fase de selecció per ser editat en un poemari recull, dins la col•lecció Relataires de l’editorial Meteora, recorda que has d’enviar l’enllaç d’aquest lloc web on ha quedat penjat a l’adreça electrònica de l’ARC (associacio.relataires@gmail.com), i que la condició bàsica per poder participar en aquest nou llibre de l’Associació és ser-ne soci.

    Gràcies de nou!

    ARC

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Filalici

Filalici

125 Relats

134 Comentaris

99144 Lectures

Valoració de l'autor: 9.66

Biografia:
Sempre intentant trobar el camí cap a la "A" de l'Oceà Atlàntic... era petit i no me'n recordo gaire, tampoc tinc els vells exemplars del Cavall Fort, però aquelles historietes m'han quedat com un dels mites de la meva infància.

Per dir quatre paraules de mi: sóc de l'any 77, i sóc enginyer industrial. Escriure m'agrada, tot i que sempre ho he fet bastant esporàdicament. Trobar aquesta web m'anima a fer-ho més, senzillament per passar-ho bé una estona.

També em podeu trobar al meu bloc i al meu recull de haikus



R en Cadena

"La mjesus em va encadenar i jo he passat la cadena a esperitlliure i icarapapallona"

(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")