Paissatges del NØRD

Un relat de: sants78
Llibertat absoluta, les 12 primeres sales de la Fundació Miró, 162.000 euros i tres setmanes de temps. Això era el que la genial artista sueca havia rebut per omplir durant 3 mesos l’espai dedicat a les exposicions temporals del museu, amb l’obra que rebria el nom de Paissatges del NØRD.

De les tres setmanes la revolucionaria artista sueca va utilitzar una tarda i un vespre en enllestir el seu projecte. Ella i els seus ajudants van omplir el museu amb les seves propies defecacions, que al llarg d’una setmana de dinars i sopars quantiosos amanits amb cafes matinals i absentes nocturnes, havien recollit en cubells de disseny.

Escampada la merda per el terra, el sostre i les pareds només va faltar l’instal•lació d’un projector amb el video de les evacuacions fecals projectat a una sala chill out amb coixins ergonomics i merda, quilos de merda.

Paissatges del NØRD va ser tot un éxit, fins i tot abans de que l’exposició s’inaugurés. Els programes culturals i de tendencies de TV3 van dedicar-li especials laudatoris, i tothom destacava l’actitud trencadora i irreverent de l’artista. “Una exposició contra allò establert”, “l’art es revel•la”, “els límits de l’art” aquests van ser alguns dels titulars de les revistes de moda i d’art, aquelles que saben tant i tenen tant criteri, que saben crivar entre que ens convé i que no.

El dia de l’inauguració no va fallar ningú i l’alcalde, els regidors, els artistes de la gauche divine, els fotografs dels principals mitjans i els freelance, tots van poder degustar unes copes de Sumarroca i uns canapes de salmó i caviar envoltats d’una gran tifa. La gran Barcelona, la ciutat puntera de l’avantguarda i el disseny i a la vegada crítica i compromesa, es demostrava a si mateixa com era de progre.

Després van venir setmanes de grans afluencies de públic. Tothom que volgués estar a la última havia de parlar bé sobre Paissatges del NØRD i fer acte de presencia, passejar entre la merda i sorprendre's per l’expresivitat o per les textures de l’obra d’art, i sobre tot omplint-se la boca de Paissatges del NØRD a les reunions més de moda. Va tenir especial éxit una de les sales que presentava només una petita cagarada a mode de femta de cabra al mig de la sala. Tots els crítics van estar d’acord, minimalisme portat a la màxima expressió. Només feien falta 7 euros per tastar una mica del que significava ser in a Barcelona i fins i tot sortia gràtis per a tots aquells que tenien carrecs o carnets d’algun tipus.

Després del primer més la Fundació ja havia recuperat amb subvencions i entrades, amb escreix, l’inversió realitzada i l’intel•lectualitat de la ciutat ja s’havia cansat de la joguina i ara s’entretenien amb una retrospectiva al CCCB en la que es tractava el tema de la marginalitat, flamenc i herois del barraquisme. Per sobre de la Diagonal alguns es lamentaven de la desaparició de Can Valero i del Somorrostro. “la Barcelona auténtica” en deien.

Però a la Fundació Miró el personal de sales de Paissatges del NØRD, nois i noies amb carreres, masters i idiomes diversos, que patrullaven, sols drets i en silenci, 4 hores cada dia de la seva vida a 4 euros l’hora, vigilant que ningú toqués, trepitjes o fotografiés res, havien descobert el missatge críptic, secret i de tot allò.

Comentaris

  • Gràcies[Ofensiu]
    Jimmyjazz | 07-09-2011

    Moltes gràcies pel comentari ;)

  • La merda divina[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 09-08-2011 | Valoració: 10

    Fantàstic relat ple de merda i bona literatura. Molt ben narrat, molt bon ritme i molta pudor de fons. Retrat d'una gauche divine que fa pensar. Total, quina merda! Una abraçada.

    Aleix

l´Autor

Foto de perfil de sants78

sants78

704 Relats

508 Comentaris

468999 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
Colpejar un cop i un altre
fins trencar els vidres de la REALITAT.


agusgiralt@yahoo.es

[http://www.alliberantpoemes.blogspot.com]
[http://www.memoriadesants.blogspot.com]
[http://www.memoriadelpoblenou.blogspot.com]
[http://www.diesderauxa.blogspot.com]
[http://www.fotolog.com/psico2012]