JO... i / o NOSALTRES

Un relat de: Joan G. Pons
No estem sols... Visca la companyia ¡¡¡

Vivim en societat. Vivim amb la societat. I cada vegada es més freqüent, positivament, la substitució en el llenguatge, del JO per NOSALTRES.

L'orientació bàsica es una dinàmica participativa entre el JO i el NOSALTRES.

Cal flexibilitzar molt el JO. Cada cop es treballa més en equip, en grup.

Treballar en equip, en grup, no implica anul-lar la personalitat del JO. Es una enriquidora aportació. De soc JO a SOM NOSALTRES. Te més força.

Conviure en dimensió de NOSALTRES auto-enriqueix i invita agradablement a la connexió.

El NOSALTRES fomenta la naturalitat a compartir i afavoreix la suma de recursos i inspiracions.

Animo a compartir i participar el NOSALTRES.

...............................................................

Comentaris

  • Entre la societat...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-08-2023 | Valoració: 10

    Has fet una bona reflexió sobre el "jo" i el "nosaltres", això implica unió entre tots.
    Cal valorar el "jo" i també el "nosaltres".
    L'important és tenir societat amb tots.
    Molt bon assaig, Joan.
    Cordialment.

  • I ajuda a dormir[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 12-08-2023 | Valoració: 10

    Els dies que tinc relació amb gent, com ara que és festa major a Ribes de Freser i d'altres pobles del Ripollès, xerrant, compartint una tassa (fer un beure), dormo molt millor.

    Una forta abraçada, Joan.

    Aleix

  • Sol en companyia...[Ofensiu]
    Cesca | 11-08-2023 | Valoració: 10

    Què seria un "jo" sense la companyia d'un "nosaltres"? Res.

    Un plaer.

  • treball en equip [Ofensiu]
    Nua Dedins | 11-08-2023

    Així és. Comencem en un mateix per sumar amb els altres. Compartir, avançar, completar-se, enriquir-se. El treball en equip és fantàstic! I es pot arribar molt lluny!

  • BOn desig[Ofensiu]
    Prou bé | 11-08-2023

    Hola Joan. Com sempre, fas reflexionar. Nosaltres molt més important que el jo, hi estic d'acord, però el jo està molt mag indicat i present en la societat actua...
    Amb total cordialitat
    l

  • Nosaltres[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 10-08-2023

    De fet, els humans som essers sociables per naturalesa. Tot i que de vegades donem més poder al ego ( que no sempre significa al mateix que el jo)
    Compartir i treballar en equip, és valuós i enriquidor.

    Molt bé Joan.
    Rosa.

Valoració mitja: 10