New Mexico mon amour

Un relat de: Roi Marphille

2 d'Abril de 1988.

En Pere Mafaruc i la seva dona Maria Isabel es dirigeixen a Trinity Site, el lloc a on es va llançar la primera bomba atòmica de la història el 16 de Juliol de 1945.

Avui és un dels dos únics dies de l'any que està permés al públic d'anar-hi.
Han passat la nit a Alamogordo, New Mexico en una motel de carretera i han llogat un fantàstic Buick Wildcat descapotable del 1968.
A primera hora del matí s'han afegit a una comitiva de centenars de cotxes que, escortats per la Policia Militar, es dirigeixen a travès del desert cap al destí, a uns 130 quilòmetres Nord. El Trinity Site està dins d'una zona a on l'exèrcit dels Estats Units realitza proves amb míssils.

En Pere Mafaruc porta uns texans, una camisa de quadres i un barret texà, la seva dona porta texans, una camisa de quadres i un barret texà.
Aparquen al cotxe amb els altres al costat de les reixes i alambrades.

Blanc i negre.
En Pere tanca la porta del cotxe i es corda les botes, la Maria Isabel ja és a fora sota el sol, s'asseu a sobre el capó del Buick i gira el cap cap enrera.

PERE
-tu no has vist res de Trinity Site, res.
MARIA ISABEL
-ho he vist tot. les dunes de sorra per exemple, n'estic segura.

S'agafen de la mà i entren al recinte amb l'altre gent. Hi ha policies militars armats amb metralletes per tot arreu.
En Pere s'ajup i examina el terra. Hi ha restes de trinita, un cristall que es va formar a conseqüència de l'explosió, un policia s'hi acosta i li diu que no ho pot tocar.

PERE
-tu no has vist res de Trinity Site, res.
MARIA ISABEL
-he vist coiots i escurçons sucarrimats, he vist la sorra convertint-se en cristalls, com podia evitar veure-ho?

La calor és sufocant. La vegetació és escassa, desèrtica, hi ha dunes de sorra i petits turons rocosos. El recinte està fortament custodiat i vallat. En Pere es posa el barret bé per protegir els seus ulls del sol directe, sua.

PERE
-tu no has vist cap animal sucarrimat a Trinity Site, no has vist res a Trinity Site!
MARIA ISABEL
-he vist el búnker del doctor Oppenheimer, he vist la gent visitant el lloc, pensatius, mirant el terra.

En Pere dibuixa una rodona al terra i s'hi posa al mig. Això aixeca pols i cristalls.


PERE
-tu no has vist el cràter de Trinity Site, Tri-ni-ty-site.
MARIA ISABEL
-he vist pedres cremades, pedres destrossades, el terra bullit. He vist el cràter, he sentit calor al Ground Zero, he notat deu mil graus; la temperatura del sol al Ground Zero. Com ignorar-ho?

En Pere i la Maria Isabel s'acosten al monolit commemoratiu i esperen el seu torn per fer-s'hi una foto.

PERE
-tu no has vist res de Trinity Site
MARIA ISABEL
-sí que ho he vist!
PERE
-no has vist res! res!
MARIA ISABEL
-anem a París, Texas…
PERE
-vale...Jane.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer