Mans que es dibuixen

Un relat de: Salgado

Mans que s'inventen
en el full del silenci.
No hi ha paraules.

La papallona
de la mentida vola
entre els seus traços

i és la pupil·la
la víctima que observa
mans impossibles

Comentaris

  • haikus ?[Ofensiu]
    ElCostatFosc | 30-04-2008 | Valoració: 4

    Un tercets molt bonics, amb unes imatges, en general força interessants ( excepte la de la papallona que és, potser, una mica tòpica ) .
    Altres comentaristes han parlat de haikus. No ho són tot i que en tinguin la mètrica . Els haikus no utilitzen metàfores, un haiku mai parlaria de "la papallona de la mentida", ni del "full del silenci".
    Un altre pega que li trobo és la dependència de la imatge que el va inspirar. Si el lector no la coneix el poema queda definitivament coix .

    ( respecte als teus simpàtics comentaris als meus relats, em ve al cap una bonica dita castellana, fa més o menys així; "Piensa el ladrón que todos son de su condición"- ho dic pel tema de la ràbia, naturalment - ) .

    Vagi bé !

  • naRs | 05-04-2008 | Valoració: 8

    m'agrada. m'agrada molt. l'he llegit lentament assaborint-lo i és llavors quan li he notat el magnífic gust.

  • Haikus...[Ofensiu]
    F. Arnau | 04-04-2008 | Valoració: 10

    ... magnífics que recorde d'aquell Repte de les mans amb el dibuix de Escher, proposat pel Bruixot i Jeremias...
    Has continuat fent grans Reptes com el que vaig proposar jo mateix amb el quadre de de Chirico que vas guanyar tan merescudament. Espere que no tardes en penjar el poema.
    Una abraçada!
    ... I endavant!
    FRANCESC

  • la papallona[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 23-03-2008 | Valoració: 9

    He mirat i també he vist volar a prop la papallona de la veritat, la teva i la meva.

  • Bons haikus...[Ofensiu]
    rnbonet | 23-03-2008

    ...seguits, formant un tot unitari.
    Salut i rebolica!

Valoració mitja: 7.75

l´Autor

Foto de perfil de Salgado

Salgado

18 Relats

38 Comentaris

21137 Lectures

Valoració de l'autor: 8.63

Biografia:
Em dic Xavier Garcia Salgado. Sóc vilafranquí nascut la primavera de l'any 1990 i escric poesia des dels 14 anys. Ara començo a atrevir-me amb la prosa, però encara no he perfilat prou bé el meu estil, acostumat al vers.

Aquesta plana de Relats en Català m'ofereix la satisfacció de donar-me a conèixer i de rebre crítiques i opinions de gent de fora del meu cercle d'amistats o familiars.

Rebo les vostres opinions amb gratitud i intentaré respondre-les mica en mica. Gràcies.

Podeu escriure'm pel que sigui:

xavier.garcia.s@gmail.com

*************************************

Estimo l'art, com molta gent d'aquí, anònima com jo, desconeguda en la seva faceta artística. Picasso és un dels meus artistes preferits. Ell va dir:

No, la pintura no está hecha para decorar las habitaciones. Es un instrumento de guerra ofensivo y defensivo contra el enemigo.