Llavor del feixisme

Un relat de: gudari

Papa, per què ha matat la dona el marit?
Perquè és dolent

Papa, per què han ficat la bomba?
Perquè són dolents.

Papa, per què li pica la policia?
Perquè és dolent.

I papa, per què aquell nen ha robat la poma?
Perquè és dolent.

Comentaris

  • Molt molt bo[Ofensiu]
    drocera | 01-06-2006 | Valoració: 10

    Realment molt subtil.
    M'ho havia imaginat, però realment no l'havia acabat d'entendre del tot fins que no he llegit el comentari de Capdelin.
    El problema és que la llavor del feixisme la duem tots a dins... tan sols fan falta unes gotetes per regar-la i anar-la fent créixer...

    M'ha encantat.

  • Contestan els comentaris....[Ofensiu]
    gudari | 01-06-2006

    Bones, la meva ideia va pel tema de la simplificació i de la divisió absoluta del mal i del bé. ës dificil crec saber fins a quin punt els actes de les persones són fets realment amb intenció o condicionats extremament per l'entorn. La simplificació ens porta a una forta divisió que ens aïlla i ens individualitza encara més.

    De totes maneres crek que la poesia és diferencia en l'assaig entre altres coses per la seva abstracció que possibilita la multiplicitat d'interpretacions i que per sobre de tot transforma el lector en pensador que ha d'interpretar el que llegeix, és doncs tan sols un estimul per a la reflexió!!

    Salut!

  • crec que...[Ofensiu]
    Capdelin | 01-06-2006 | Valoració: 10

    amb ironia i subtilesa aparentment suau i innocent... has retratat i descobert la llavor del feixisme:
    que té una pell de complaença popular: castigar els dolents...
    però que amaga una esgarrifosa realitat i un dubte perillós: qui són els DOLENTS?
    Potser aquesta era la llavor del feixisme: esmicolar sense pietat el MAL per depurar la raça humana amb persecució dictatorial i aconseguir un món pur i perfecte.
    què és el mal? qui és el mal?
    El triomf de l'autoritat i la disciplina pel damunt del respecte a les diferències i a la democràcia?
    Quant més simple és el poema, més mal fa al contrallum.
    felicitats! Has entrat en la llaga de puntetes.

  • Arbequina | 01-06-2006 | Valoració: 8

    La veritat és que no sé ben bé com interpretar-lo. On és la llavor del feixisme, en el que la pregunta descriu o en la monotemàtica i vulgar (moralment) resposta del papa? O en ambdues?
    Tan se val, expresses una idea amb pocs recursos i crec que, a pesar de no captar-ho del tot, t'en surts força.

    Salutacions.

    Arbequina.

Valoració mitja: 9.33

l´Autor

Foto de perfil de gudari

gudari

16 Relats

25 Comentaris

17793 Lectures

Valoració de l'autor: 9.11

Biografia:
Vaig naixer a Barcelona,
vaig jugar a Gironella,
em vaig fer gran a la Seu,
ara em formo a Barcelona altre cop,
i demà, nose,
on em portaran les idees?

Algunes paraules?
Les que em surten del cor
i la meva raó expressa en paraules,
amor,amistat,fraternitat,justícia,natura,joc
i més, potser demà serien unes altres...

Escric?
M'ordeno el pensament?
Poso a prova la meva consciència?
Em pujo la moral?
Qui sap, potser tu m'ajudes a coneixer-me!

No dubtis a coneixem; pau_lp674@hotmail.com