L'harmonia, el feng shui i la vida feliç.

Un relat de: Antonio Mora Vergés

Feia molt i molt temps, que el Rodolf és sentia com embotit, els seus sentits, el tacte, l'olfacte, la vista, la oïda, el gust, semblaven funcionar sota minins, tot li semblava desagradable, lleig, fred, sorollós, insípid; i únicament l'anomenat sisè sentit, el que ens avisa quan perilla que sortim de la pista, l'advertia de que tot plegat eren símptomes d'un mal funcionament del seu sistema vital.

Algú li va parlar del feng shui, d'una tècnica d'origen xinès que potser el podria ajudar, el Rodolf es malfiava d'aquestes "tècniques" alienes al nostre entorn cultural, i li va costar molt decidir-se a visitar a la persona que li havien recomanat. La Maria Jesús era una persona de mitjana edat, tot i aparentar per la seva figura menuda i fibrosa, una edat força inferior, ella es dedicava professionalment a aconsellar la millor distribució dins d'una llar dels estris necessaris, aplicant els criteris del feng shui per aquesta tasca; no acostumava a fer - com ell li va demanar - projectes sobre la vida ordinària de les persones, de fet s'hagués negat a fer-ho a qualsevol altre, però tenia vers la persona que li va adreçar al Rodolf una relació d'amistat de molts anys, i només per això va acceptar d'ajudar-lo.

Li va explicar que contra la seva percepció, l'única cosa que ens era aliena del feng shui, [ aigua i vent ] era justament el nom, quan a les seves aplicacions ,recollien elements de general aplicació a total a humanitat, és a dir, útils, tant per a catalans, com per francesos , alemanys, russos, i per descomptat xinesos; com un exemple evident, la primera proposta del feng shui, era practicar el buit, en termes occidentals, començar des de zero, i en termes del Capitalisme rampant que estava en l'origen de tots els mals del món, la proposta sempre explicitada i mai duta a terme, de començar amb un inventari o balanç zero, per tal d'evitar que les decisions anteriors mediatitzin o fins i tot anul·lin els efectes de les que ara cal prendre.

El feng shui fa propostes des de la perspectiva oriental, on el pensament ha derivat en cercar el sentit de la vida, i bàsicament dona eines per a viure de forma plena, i per extensió per a dur a terme qualsevol acció amb aquesta mateixa premissa filosòfica. El món occidental capitalista, ben al contrari ha trobat el sentit de la vida enfocat únicament a la producció , distribució i venda de bens i serveis, i els éssers humans i la seva peripècia vital, són únicament MATÈRIA PRIMERA, en aquesta concepció malvada, de la que el taylorisme en seria un exemple clar.

El Rodolf es tenia per una persona culta, i l'exemple li va fer veure que potser, potser, més enllà del nom, podria trobar en el feng shui, una resposta al seu estat de decandiment físic i psíquic, la Maria Jesús li va dir que la primera cosa que li calia fer, era justament el buit, començar de vell nou, pel que al seu sistema de vida feia referència i aplicar desprès alguns remeis senzills, evitar els menjars excessius, dormir més enllà de 8 hores i això com a criteri de màxims, establir tasques concretes a desenvolupar, tant pel que feia a la vida personal, com familiar i professional i limitar les unes i les altres de forma que al cap del dia, també pogués trobar un espai NOMÉS per a ell. Calia gaudir de les coses, però d'una forma moderada. El Rodolf va per així dir-ho "pactar" amb la Maria Jesús, tot un seguit de modificacions en la seva vida, i van quedar que es veurien de forma quinzenal per avaluar com anava funcionat aquest compromís del Rodolf.

Paral·lelament també a la llar del Rodolf, hi va aplicar la Maria Jesús, les tècniques del Feng Shui, els espais atiborrats de mobles, estris, figures, fotos i "pongos" en general, van ser buidats, les parets pintades amb colors foscos, les cortines antigues i pesades; van ser substituïts per mobles essencials de fusta, parets pintades amb colors clars, i cortines lleugeres darrera de finestres que s'obrien permeten l'entrada de la llum; tot plegat no va ser gaire costos, i certament la sensació d'opressió, de manca d'aire, va desaparèixer, el Rodolf, tenia ganes d'anar a casa, d'estar amb la família; sense adonar-se'n va començar a fer projectes, a planejar sortides i ben aviat, el seu estat d'ànim i àdhuc l'estat físic havien fet un tomb de 360 graus !

Passada la primera quinzena, la trobada va ser molt cordial, el Rodolf tenia la impressió de tenir amb la Maria Jesús, una mena de vareta màgica que per sempre més, el protegiria davant de qualsevol maldecap i/o problema. La Maria Jesús, ben al contrari, li va explicar que un cop ell tingues consciència de les seves capacitats - que tenia originàriament i que únicament havia permès que s'embotissin per la deixadesa que el sistema occidental de vida implica pel fa que a l'àmbit personal i íntim - mantindrien això si una relació d'amistat, però que de cap manera, s'havia de crear una "dependència" vers ella, que ell, com tothom tenia les facultats necessàries per a viure feliç, i que un cop retrobada la manera de fer-les servir, no caldria ja que continuessin trobant-se de forma periòdica.

Hem dit abans que el Rodolf és tenia a si mateix per una persona culta, i va entendre les explicacions de la Maria Jesús, en el sentit en el que li eren donades, el Feng Shui, és un camí per a retrobar l'harmonia, i un cop retrobada només hem de persistir en les conductes adequades.

L'amistat del Rodolf i la Maria Jesús, fa anys i anys que dura, i fins i tot s'ha ampliat a les seves famílies. L'un i l'altre continuen amb els seus projectes professionals, però també l'un i altre, practiquen [ malgrat que de forma diferent ] les tècniques del Feng Shui.

Tu amic lector, quan penses començar ?

© Antonio Mora Vergés




Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6917 Relats

1201 Comentaris

5463498 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com