LA REVOLTA

Un relat de: Antonio Mora Vergés
En un país oriental, la tensió política adquiria quasi forma física en els dies previs al Nadal.

Els feixistes, fills, nets i besnéts, d’aquells que un 18 de juliol de l’any 1936, s’alçaven contra el govern LEGÍTIM i DEMOCRÀTIC de la II República, demanaven ara, que des del mal dit “ poder judicial” es posessin els fonaments del que seria la III Dictadura Feixista.

Tot plegat tornava a portar al REINO DE ESPAÑA al costat de l’abisme, i recuperava l’ideal república com un millor sistema per gestionar la “ cosa pública”.

L’any 2022, es posaven en qüestió més enllà de la divisió de poders, la presència del Pare Noel, i fins dels mateixos Savis d’Orient, coneguts com “ els Reis”, literalment una vegada més els antidemòcrates feien la “ punyeta” urbi et orbe.

 


Recordeu que també s’anomenen “ punyetes” aquells guarniments de cotó emmidonat de randa que llueixen el col·lectiu majoritàriament monolingüe que es moca amb la nostra llengua mentre dicta sentències.

Comentaris

  • Te'n tota la raó [Ofensiu]
    Prou bé | 20-12-2022

    Bon relat que no necessita cap afegitó.
    Amb total cordialitat

  • La tensió és mal per a la salut [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-12-2022

    Sí, és així. La qüestió és no ser feixista. Millor és ser amics o que tot a fer punyetes.
    Bon relat, Antonio.
    Quan pugues i tingues temps, en tinc un nou relat, historiador; que cada dia hi ha un relat nou. És així. Enhorabona.
    Cordialment.

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6907 Relats

1200 Comentaris

5407639 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com