Jocs

Un relat de: JOSEFINA

A qui no li agrada jugar?
Tots els nens i nenes del món, juguen. Ho fan a casa, al carrer, a l'escola, amb amics, sols, amb els pares i/o els germans, cosins...
Juguen a perseguir-se, a futbol, amb la video-consola, juguen amb nines, amb cotxes, juguen al parxis, al dominó, a les cartes, juguen a saltar a la corda...
I els més grans ? que no juguem ? Una trobada d'amics pot ser un bon lloc per fer unes partidetes de canasta, de botifarra, jugar al set i mig, al cinquet, al mus, al bacarrà, potser anar al Casino i jugar a la ruleta, ficar unes monedes a les màquines escura-butxaques...
I aquells vellets que van al bar del poble, o al casal de gent gran i juguen a les cartes o fant unes partides d'escacs ?
Hi ha el joc de la oca, el memory, el scrabble ...
Alguns juguen a la loteria, a les quinieles, al trio, al rasca-rasca, als cupons de la ONCE...
Molts juguen al " tres en raya " mentre prenen una cerveseta.
Sempre s'ha dit que els petits jugaven a "papes i a mames" o a "metges" , els punyeteros...
A saber a qué juguen els papes i les mames !
Tú ets dels que jugava a balins o a cromos de picar ?
A mi m'agradava jugar a les "ventis", és a dir a explicar aventures. També al "veo, veo..."
Va, digues ... a qué jugues , tú?

Comentaris

  • Jugar, compartir, somiar, viure...[Ofensiu]
    caterinona | 28-09-2007

    De cada vegada més, les criatures tenen tendència a jugar soles, la qual cosa els aboca a un grau d'aïllament ben notori. Però si juguen amb d'altres, tot i les escadusseres discussions que puntualment puguin sorgir, el fet de compartir aquella estona de lleure pot ser molt enriquidor.

    A partir d'un joc es pot somiar. Qui no s'ha imaginat protagonista d'una pel·lícula de vaquers, de pirates o de lladres i serenos?

    En qualsevol cas, sigui com sigui, els jocs han estat els nostres companys de viatge. Han format part de la nostra infantesa i ens acompanyen encara en molts de moments.

    Una besada molt grossa des de ses Illes! ;-)

  • A que jugo jo?[Ofensiu]
    Avet_blau | 28-09-2007 | Valoració: 10

    Ostres no ho se!!
    varen pasar els temps del parchis
    ( probablement tornaran)
    i cartes quasi no en sé,
    d' esport : Alpinisme, un joc? : no.
    ja he jugat a papas i mamas,
    i fa un grapat d`anys que jugo a metges,
    ni trio, ni rasca ni quinielas,
    ni loteria: mai hi jugo....
    es trist dir-ho
    pero m'he oblidat a jugar !.

    Crec que tinc un problema .

    Avet

l´Autor

Foto de perfil de JOSEFINA

JOSEFINA

149 Relats

230 Comentaris

125599 Lectures

Valoració de l'autor: 9.60

Biografia:
Nascuda a Barcelona l'any 1953
Separada i mare de dos fills
Treballava com a coordinadora de projectes en una ONG.- jubilada actualment
Activista gracienca (m'agrada aquesta etiqueta).