Jo i els Diners (consideracions en sintesi)

Un relat de: Joan G. Pons

· Tinc diners.
· Gestiono diners.
· Gasto diners.
· Estalvio diners.
· Molts diners.
· Pocs diners.
· Sóc esclau dels diners.
· Sóc poderós pels diners.
· Depèn dels diners.
· Visc amb diners.
· Visc sense diners.
· Gaudeixo amb els diners.
· Gaudeixo sense diners.

Intento barrejar-ho i me'n surto.

Comentaris

  • bona reflexió[Ofensiu]
    joandemataro | 08-02-2011 | Valoració: 10

    a mi el tema dels diners et confesso que m'hi capfica molt, massa.... no per tenir molts sinó per arrribar a final de mes i no passsar angúnies, he d'intentar com tu bé dius viure mirant el tema des d'altres perspectives
    com sempre gràcies pel teu comentari
    i una abraçada
    joan

  • Una sintesi llistada[Ofensiu]
    Unaquimera | 24-12-2009

    Llegeixo detingudament totes les afirmacions d'aquest "assaig", ja que no és ben bé un relat, sinó una curiosa llista de frases afirmatives, de vegades aparentment oposades entre si, la barreja de les quals contribueix a crear un "collage" ben curiós!

    Algunes em semblen de seguida evidents i entenc el joc que has jugat i les regles que has establert.

    Però, entre elles, hi ha una que em costa d'acceptar venint de tu, i és aquesta: "Sóc esclau dels diners." Començo a pensar en què has volgut afirmar exactament en escriure-la, i se m'acut tota una sèrie, llarga, de coses amb matisos... quina feinada m'has donat, Joan!

    T'envio una abraçada lliure com el vent,
    Unaquimera

  • indefinida | 15-11-2009

    Els diners al final acaben podrint, val més no tenir-ne masses, perquè qui en té molts en vol més i quan en té més no els sap gestionar.

    Petons.

  • Ens presentes, com sempre, un tema per a reflexionar[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 15-11-2009 | Valoració: 10

    A mi no em diuen res els diners en si mateixos però sí moltes de les coses que es poden fer amb diners. Com, per exemple, viatges. És gairebé el que més m'agradava en el passat, i per això em calia tenir diners. Tothom diu que els diners no tenen importància, al menys és politicament correcte, però és que no sabem que només obrir els ulls pel matí ja necessitem diners per a passar el dia?: despeses de pis, llum, gas, telèfon, impostos i un llarg etc que no acabaríem mai. A mi no m'agrada haver de dependre dels diners, però no sé jo altra manera de sobreviure en aquest món tal i com ens hem muntat la paradeta.
    Molts petons.

  • Cal tenir més capacitat d'adaptació ![Ofensiu]
    Núria Niubó | 14-11-2009

    Crec que com a mínim cal tenir els necessaris per viure decentment, però al meu entendre a més diners , més lligams.
    Sovint pots escoltar converses de gent ben estant amb uns bons sous i encara es queixen. Està clar com més en tens més en gastes i alguns encara s'embarguen.
    Hi ha tantes coses "prescindibles" , les cases , els armaris, les neveres, són plens d'objectes inútils, de menjars superflus, fins i tot en medicaments les despeses són exagerades.
    Pensava que aquesta crisi ens faria reaccionar , però el dispendi de diners està massa arrelat.
    Els més desgraciats passant gana i altres tenen estrès !
    Diners si , diners no, diners ...
    Quanta raó tens Joan en presentar-nos el dilema !
    Una abraçada sense interesos !
    Núria


  • L'engany dels diners.[Ofensiu]
    Bitxa | 14-11-2009


    El dilema entre la utopia de viure sense diners o tenir diners per viure les nostres utopies.
    Tots els necessitem,almenys en aquesta nostra societat.
    Jo tinc certa predisposició a perdre el temps en activitats ruïnoses. Una ruïna que m'omple.

    La factura del telèfon i les cartes del banc em fan tornar a la realitat.(que em resisteixo a fer-la meva,però ho és)

    Gràcies per escriure.

    Ets (amb tot el respecte) un provocador,
    i la gent com tu fa molta falta.

    Josep

  • Ets tossut i generòs[Ofensiu]
    JOANPG | 12-11-2009 | Valoració: 10

    Benvolgut Joan. Seguint el teu estil per fer reflexionar i provocar la opinió dels altres, has brodat una reflexió sobre els diners.
    En època de crisi, volguem o no, cal pensar-hi i cadascú ha d'esbrinar la manera de sortir-se'n.
    Gràcies pel teu regal.
    Una encaixada ben forta de JOANPG

  • Visca la Persona.[Ofensiu]
    onatge | 11-11-2009 | Valoració: 10

    Tinc diners. Quatre virolles...
    · Gestiono diners. Aquesta gestió no m'agrada.
    · Gasto diners. Sí.
    · Estalvio diners. La poma de la set...
    · Molts diners. No. Molts diners són l'entrada al femer...
    · Pocs diners. Qui en tingui més que mengi dues vegades...
    · Sóc esclau dels diners. NO.
    · Sóc poderós pels diners. NO. En absolut.
    · Depèn dels diners. NO.
    · Visc amb diners. No m'obsessionen.
    · Visc sense diners. M'agradaria...
    · Gaudeixo amb els diners. NO.
    · Gaudeixo sense diners. M'agraden les coses que no poden comprar els diners.

    Salut.
    onatge

Valoració mitja: 10