Cercador
IN MEMORIAM. CAN CLAPES. TIANA. EL MARESME
Un relat de: Antonio Mora Vergés Llegia que era un edifici d’estil noucentista, format per una planta baixa i tres pisos; el
superior, estava format per dos cossos perpendiculars que formaven una creu que
estava coberta per una teulada. Als cantons que quedaven lliures, entre els
pals de la creu, s'havien aprofitat per fer petites terrasses. Destacaven els
elements neoclàssics que s'utilitzaven a la composició: trenca aigües als damunt
de totes les finestres, i balustrades que sobresortien especialment a la
façana, a l'escalinata que conduïa de la planta baixa al primer pis i a la gran
balconada del segon, que a la seva part central presentava una tribuna, que
junt amb la balconada era suportada per dues columnes d'estil clàssic corinti.
L'entrada principal era una gran porta d'arc de mig punt flanquejada per l’escalinata.
Envoltada d'un ampli jardí, amb una zona amb pins, una de til·lers i una de més
diàfana amb alguna olivera.
Fotografia. David
Rodríguez Cebrian
No trobava cap dada ni del promotor, ni de l’autor, sou pregats de
fer-nos-ho saber a l’email castellardiari@gmail.com
La casa superava la dictadura franquista per a ser
enderrocada a principis del segle XXI, quan tothom tenia coll avall que
la “ democraciola “ ens portaria ultra
la llibertat i la democràcia, el respecte per al Patrimoni Històric i/o artístic.
Actualment en el mateix emplaçament
hi ha un bloc de pisos amb un supermercat.
El creixement urbanístic desaforat que ha viscut bona part de la Catalunya
litoral, ha fer encara més fàcil, la tasca de “ dessolar la terra “ que els
enemics de Catalunya practiquen des de fa segles.
superior, estava format per dos cossos perpendiculars que formaven una creu que
estava coberta per una teulada. Als cantons que quedaven lliures, entre els
pals de la creu, s'havien aprofitat per fer petites terrasses. Destacaven els
elements neoclàssics que s'utilitzaven a la composició: trenca aigües als damunt
de totes les finestres, i balustrades que sobresortien especialment a la
façana, a l'escalinata que conduïa de la planta baixa al primer pis i a la gran
balconada del segon, que a la seva part central presentava una tribuna, que
junt amb la balconada era suportada per dues columnes d'estil clàssic corinti.
L'entrada principal era una gran porta d'arc de mig punt flanquejada per l’escalinata.
Envoltada d'un ampli jardí, amb una zona amb pins, una de til·lers i una de més
diàfana amb alguna olivera.

Rodríguez Cebrian
No trobava cap dada ni del promotor, ni de l’autor, sou pregats de
fer-nos-ho saber a l’email castellardiari@gmail.com
La casa superava la dictadura franquista per a ser
enderrocada a principis del segle XXI, quan tothom tenia coll avall que
la “ democraciola “ ens portaria ultra
la llibertat i la democràcia, el respecte per al Patrimoni Històric i/o artístic.
Actualment en el mateix emplaçament
hi ha un bloc de pisos amb un supermercat.
El creixement urbanístic desaforat que ha viscut bona part de la Catalunya
litoral, ha fer encara més fàcil, la tasca de “ dessolar la terra “ que els
enemics de Catalunya practiquen des de fa segles.
Ajuda'ns amb un donatiu
Ajuda'ns a pagar el manteniment de relatsencatala.cat Qualsevol aportació és més que benvinguda:
l´Autor

6699 Relats
880 Comentaris
4985172 Lectures
Valoració de l'autor: 9.64
Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com
Últims relats de l'autor
- IN MEMORIAM. ESCOLA DE SANT VICENÇ DE PAÜL. FIGUERES. L’EMPORDÀ SOBIRÀ
- IN MEMORIAM. ESCOLA DE LES GERMANES CARMELITES DE LA CARITAT VEDRUNA. LES PLANES D’HOSTOLES. LA GARROTXA
- IN MEMORIAM. ESCOLA DE LLERS ANTERIOR A LA DICTADURA FRANQUISTA. L’EMPORDÀ SOBIRÀ
- ERMITA DE SANT GRAU. ÚRUS. LA CERDANYA
- APOCALIPSIS
- CAPELLA DE NOSTRA SENYORA DE GRÀCIA. PUIGCERDÀ
- ESCOLA PÚBLICA DE VILADAMAT. L’EMPORDÀ SOBIRÀ
- IN MEMORIAM. EDIFICI BATLLÓ. L’OLOT QUE EL TEMPS S’ENDUGUÉ
- ESCOLA PÚBLICA DE RIUDARENES. LA SELVA. EDIFICIS ESCOLARS DE CATALUNYA ANTERIORS A LA DICTADURA FRANQUISTA
- TENIU IMATGES I DADES DE LA MASIA DE L’AGELL AL TERME DE LLINARS DEL VALLÈS ?.
- SANT JULIÀ D’AGE. PUIGCERDÀ. LA CERDANYA SOTA DOMINI DEL REINO DE ESPAÑA
- IN MEMORIAM. ESCOLES DE TAÜLL. LA VALL DE BOÍ. LA RIBAGORÇA SOBIRANA
- L'ERMITA ADVOCADA A LA MAREDEDÉU DE MASCABRERS A L'ALEIXAR, OBRA DE TORCUATO MARIN PORCÁ. EL CAMP JUSSÀ DE TARRAGONA
- EDIFICIS ESCOLARS DE LA RIBERA D’EBRE ANTERIORS A LA DICTADURA FRANQUISTA. ESCOLA DE LA PALMA D’EBRE.
- IN MEMORIAM. ESCOLA DE LA COMPANYIA DE MARIA. LESTONAC. SOLSONA. EL SOLSONÈS