Home serp - Part II

Un relat de: vilella

Vaig decidir desfer-me de tot allò que havia anat acumulant durant els anys del que aviat passaria a ser la meva antiga vida. Des de joguines que encara conservava fins a llibres, apunts, records i imaginaris varis que a mida que buscava anaven sorgint amb una facilitat incalculable.
2316. Un dorsal de la cursa de l'any 82 és l'únic que vaig voler salvar de la crema. I de fet, no estava segur de perquè ho feia, però necessitava d'alguna icona, marca o cosa estranya que em servis de punt de partida i poder començar aquesta nova etapa que amb tanta ansietat necessitava.
Era vint-i-cinc de novembre, feia fred, però en aquell moment tant vital, només sentia una cremor en el cos que m'impulsava a sortit fora de casa.
Vaig creuar la porta nu, amb el dorsal enganxat al pit i vaig posar rumb a la serra de Collserola. Des d'on vivia hi havia un bon tros, i no recordo quan temps em va costar arribar-hi, però en tot el trajecte no em va detenir ningú. Notava al meu pas, les mirades i els dits de la gent senyalant-me incrèduls i ignorants del que realment estava succeint. Jo els veia com a éssers allunyats a mi, inferiors de consciència i sobretot, amb una pobresa d'esperit que m'estimulava a seguir endavant.
Quan ja feia estona que havia deixat de creuar-me amb cap humà, i no sentia el remor de cap cotxe, vaig estirar-me a terra, mirant la contaminada atmosfera, vaig cobrir el meu cos amb la terra seca que poblava aquell indret i vaig estar rebolcant-me fins que la sang que em brotava pels colzes i els genolls em va alertà perquè deixés de fer-ho.
- Mai més tornaré a caminar. A partir d'aquest instant m'arrossegaré com una serp, dormiré sota els matolls i menjaré un cop a la setmana. - vaig cridar, davant de tota aquella immensitat, posant-me la mà d'amunt del dorsal, per donar-li solemnitat a aquella declaració d'intencions que havia convertit en promesa i que des de les hores, seria la meva forma de vida.
I va ser així com vaig passar set dies i sis nits, perquè la nit del setè dia ,la del trenta u de novembre, a les 23:16 hores ja em trobava de nou a casa, estirat al sofà, mirant el televisor, i amb nou quilos de menys al meu dolorit cos.

Comentaris

  • Ara no sé[Ofensiu]
    Biel Martí | 26-09-2004 | Valoració: 8

    Ara no sé què dir, després de tenir molt clar què diria de la primera part de l'Home serp. El primer relat m'ha resultat esfereïdor (no m'agrada aquesta paraula, la canvio per contundent, encara que no és el mateix), però aquest m'ha desconcertat una mica. El sí sé dir és que escrius força bé i espero nous relats...

    Biel

l´Autor

Foto de perfil de vilella

vilella

5 Relats

11 Comentaris

7262 Lectures

Valoració de l'autor: 9.00