He observat una estrella

Un relat de: Joan G. Pons

Feia temps que bocabadat me la quedava mirant. Cada vespre, abans d'anar a dormir, me la mirava. Amb respecte, jo la considerava la meva estrella. No per un sentit possessiu, sinó per una admiració que la feia o així jo m'ho feia, diferent a les altres estrelles.

I aquella nit em vaig decidir.

- Em sents ?
- Sí. Contestà l' Estrella.
- Com que et veig molt lluny!
- Des d' aquí la distància és molt relativa.
- Sempre et miro i m'atrau la teva llum.
- T'agrada la llum ?
- Sí. Sobretot al vespre. És tan diferent a la llum dels fanals dels carrers.
- Potser la meva llum et fa aixecar el cap i veure més enllà.
- Què vols dir?
- A vegades, ens limitem. Capficats pel més a prop, perdem la perspectiva del llunyà.
- A mi em costa veure aquesta doble perspectiva.
- A vegades, el més a prop aclapara, tanca, limita. Obrir-se a veure el més llunyà pot ajudar a veure el més a prop.
- Amb la teva llum?
- Amb la llum.
- Saps que m'agrada també de tu?
- Diga'm.
- El teu silenci.
- No t'agrada el soroll?
- A vegades, de tant soroll, desconnecto de la gent.
- El soroll de la gent és un senyal... bastants cops de socors inconscients.
- Un senyal?
- Sí. Per això el silenci no és per tancar-se, aïllar-se, sinó per escoltar millor i saber diferenciar els senyals de socors.


Des de llavors, alguns vespres apago el llum del menjador i deixo que m'il·lumini una estrella i em regali el seu silenci.




Comentaris

  • A alecram[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-01-2019

    Gracies. Pel teu comentsri. Joan

  • Gràcies...[Ofensiu]
    Lecram | 25-01-2019 | Valoració: 10

    Gràcies pel teu relat Joan.

    El silenci i la llum que porten a una reflexió interior per a una posterior acció exterior, m'agadat molt.

    Una abraçada,

    Lecram

  • tendre relat...[Ofensiu]
    joandemataro | 11-06-2010 | Valoració: 10

    amic joan

    gràcies pel teu contacte i els teus comentaris...

    una abraçada
    joan

  • sovint...[Ofensiu]
    panxample | 17-05-2010 | Valoració: 10

    hauriem de fer pauses; pauses per contemplar ,pauses per valorar, pauses per mirar més enllà,buscar el nostre estel estel i compartir-ho.
    tal i com fas tu amb aquest relat, felicitats.
    Avant

  • Molt humà[Ofensiu]
    moulin | 17-05-2010 | Valoració: 10

    M'agrada que valoris el silenci i la contemplació. Estem en sintonia. També m'agrada perquè és senzill.

  • Gaudir del silenci[Ofensiu]
    almenarenca | 29-04-2010 | Valoració: 9

    M'ha agradat moltíssim. M'he sentit plenament identificada quan parles de mirar més enllà del nostre melic i oblidar els problemes que ens preocupen.
    Senzill però ple de contingut.

  • Naïf[Ofensiu]
    copernic | 26-03-2010


    Deliciosament naïf. De vegades, no cal emplenar un text de paraules pomposes o de bella sonoritat. Has demostrat que la filosofia (la petita filosofia de les coses) pot prendre forma de relat i de diàleg amb una estrella. Un tête a tête de dimensions profundes i reflexives. He vist els referents indefugibles d'aquesta gran i petita meravella que és "El petit príncep" de Saint-Exupery, un autor al qual els francesos sí que valoren tal com es mereix i no com els nostres autors, poetes i prosistes als quals hauríem de fer un homenatge cada dia quan ens aixequem. Un plaer haver-te conegut a la calçotada, amic Joan!

  • Un relat serè...[Ofensiu]
    brins | 24-03-2010 | Valoració: 10

    escrit amb exquisida sensibilitat. Un reflex de la serenitat que ens envolta quan ens deixem gronxar per la lluminositat d'una estrella que fem nostra.

  • "Eres como la noche... callada y constelada" deia Neruda[Ofensiu]
    llamp! | 18-03-2010 | Valoració: 10


    Parlant de tot, Joan, deixa'm que et comenti un relat teu abans que em comentis tu a mi, que sol ser l'habitual quan et dissemino un poema dels meus, com he fet ara mateix, fa molt pocs moments.

    M'agrada el teu diàleg amb l'estrella, el trobo molt poètic, què és sino la poesia, atravessar fronteres i anar més enllà de les nostres explicacions, de les nostres rutines?

    Ets un crack! T'he de llegir més.

    Records llampegants!

  • Cal saber observar ![Ofensiu]
    Núria Niubó | 11-03-2010 | Valoració: 10

    Ens parles d'una llum i uns silencis que reconforten, un plaer que un esperit seré pot saber gaudir.
    Però també ens parles d'un soroll de la gent que és com un crit de socors inconscients.
    Ens fas parar atenció en els ritmes trepidants que ens comporta viure en societat, i... què fàcil ens ho fas , només cal tenir una estrella i estar amb ella i la seva llum , sols, en la quietud d'una nit clara, com un exercici per sanejar-nos la ment , per omplir-nos de llum.
    Saps Joan, a mi sempre m'ha agradat, i ho faig sovint, contemplar el cel en les nit clares en que ja es pot estar fora el jardí. És realment un bàlsam.
    Gràcies Joan per ensenyar-nos a desconnectar dels neguits de la vida quotidiana.
    Una abraçada,
    Núria

  • Un relat ple de llum.[Ofensiu]
    Naiade | 08-03-2010 | Valoració: 10

    Suggeriment de restar en silenci, gaudint del que el soroll no ens deixa escoltar, vida interior plena .
    M'ha agradat molt Joan
    Una abraçada

  • Estrelles![Ofensiu]
    Ariadna Garrido | 08-03-2010 | Valoració: 10

    Per gaudir d'una llum i un silenci que ens regalen els sentits. M'encanta aquesta manera de narrar tan simbòlica... plena de força i significat en cada paraula vessada. Enhorabona!

    Besets van!!!

  • maquíssim....[Ofensiu]
    plàcidaploma | 07-03-2010

    Moltes gràcies Joan, maquíssim el teu relat, expressió d'una gran sensibilitat.
    Llegint entre línees ens convides un cop més a la reflexió.

    M'ha agradat molt llegir-te!!

    petons!!

Valoració mitja: 9.91