Es gronxen les llimones

Un relat de: escaldot

Es gronxen les llimones
com juganers estels del cel verd de fulla carnosa.

Em deleixo ara per l'ensucrada llimonada
que du l'aroma del paradís amic de la fresca
i del traspàs de balls de sabors a ritme de crec-crec
en sala de terra de fusta color mel .

Com gronxen encara !!

I si gosés sortir ara...i tan sols fer-me'n una dotzena...
perquè sis o set perfumessin ajagudes a la cambra...
on el diàleg de dits ressegueix l'esquena...
fins a fer-nos esborronar?

SOM-HI !!
ARA !!
VA!.


Comentaris

  • VISCA !!![Ofensiu]
    Joan G. Pons | 04-03-2008 | Valoració: 9

    Molt maco.
    Visca les llimones ! Gaudeixo del "gronxen".

  • Hola escaldot!![Ofensiu]
    mjesus | 03-03-2008

    Caram, quants dies sense passar pel teu raconet. He perdut pràctica amb el tema dels comentaris (en tinc un munt de pendents).
    Ei, segueixes millorant eh! ostres he llegit els teus últims poemes i m'he aturat en aquest. És especial com et diuen en un comentari anterior, despertes sensacions amb les imatges que provoques. Groc, fusta dolça, àcid al paladar, suau, i sensual, tot en una coctelera i… quin còctel! M'ha agradadat. És que te ritme i música.
    Molt bé, molt bé.
    Gràcies pel comentari.
    Una abraçada.
    mjesus

  • Amb tots els sentits en joc![Ofensiu]
    Unaquimera | 23-01-2008 | Valoració: 10

    Aquest poema desperta i excita els sentits: la vista "juganers estels del cel verd de fulla", el gust "l'ensucrada llimonada", l'olfacte "l'aroma del paradís amic de la fresca", l'oïda "ritme de crec-crec en sala de terra de fusta", el tacte "on el diàleg de dits ressegueix l'esquena... fins a fer-nos esborronar?" i, per acabar, en lloc de deixar-nos assaborir l'efecte dels versos fins que es dissolgui fins desaparèixer, incita a l'acció amb majúscules, a buscar nous estímuls!

    Un bon joc de sensacions i contrastos, que m'ha deixat un bon sabor de boca...
    M'ha agradat també la coincidència: tu parles de llimones, jo d'una poma, Mig i mig: les coincidències m'alegren, perquè em permeten sentir-me més a prop d'una altra persona, tot i que no la conegui!

    T'envio una abraçada verda i groga, esperant que sigui del teu gust,
    Unaquimera

  • sembla que en senti l'olor[Ofensiu]
    monlila | 17-01-2008 | Valoració: 9

    trobo que es una poesia fresca, clara i sensual, i el fet de llegir-la m'ha deixat envoltada d'olor de llimones.

Valoració mitja: 9.5

l´Autor

escaldot

92 Relats

142 Comentaris

88021 Lectures

Valoració de l'autor: 9.70

Biografia:
Signo ESCALDOT perquè les gotellades d'estiu
escampen esperança , reparteixen olors i sovint
barregen els colors.
Sóc del 57, de la terra d'en PereIV.

La meva adreça:
jordideumat@hotmail.com