EL TREN

Un relat de: Francesc Ballester
Eren les vuit del matí, quan va arribar a l´estació.Havia agafat un taxi.Feia fred, aquest matí de finals de gener.
Va anar a la màquina automática i va treure el billet.Després, va encendre una cigarreta.Mirà el rellotge.Després l´horari de l´arribada i la sortida dels trens. Encara faltaven vint minuts per a què arribés el seu, que la portaría cap el seu nou destí.Un destí que ella había estriat.
No volia pensar en res.Ni en el seu marit ni en la seva filla petita, de tres anys. Havia decidit marxar perquè volia trovar-se a sí mateixa.O cercar quelcom que no tenia en el seu matrimoni.
Va seure en un banc.Tancà els ulls per un moment i recordà la nit de Nadal, la diada dels Reis...La cara de sorpresa de la seva filleta al veure les joguines.La seva cara de felicitat.El seu marit que l´havia portada a sopar a un bon restaurant a sopar en el seu aniversari de noces.Aquel collar d´esmeraldes que tant sabia que li agradava...Va ser una nit plena.De sentirse estimada, de compartir la seva vida amb un home que la considerava i respectava.I al recordar-lo, unes llàgrimes rellis-
caren galtes avall, en un silenci que ho deia tot.
Va obrí els ulls.I mirà de nou el rellotge de l´estació.Nonés faltaven cinc minuts per l´arribada del tren. ¡Com poc canviar la vida en cinc minuts!
Va sonar el mòbil.A la pantalla mirà el nom de qui la trucava.No va contestar.
Una agitació involuntària va agitar el seu ànim.Quelcom per dins començava remoure la seva consciència.Estava intranquil.la i neguitosa.Fins que, finalment, es va calmar.Tornà a agafar el mòbil i va marcar un número.
-Joan, torno a casa.-va dir.
Els altaveus de l´estació anunciaren l´arribada del tren.En arribar al seu destí s´aturà.Els viatgers van pujar i baixar.Ella va restar immòbil, mentre el tren es va posar de nou en marxa.
En un altre lloc, sabia que un altre home l´estaria esperant, sense que mai més sapigués d´ella.

Comentaris

  • Am tot el respecte...[Ofensiu]
    Montseblanc | 14-04-2017

    M’ha costat de llegir. No sé per què no has posat l’espai que toca després dels punts.
    Com que el relat és en passat “l’aquest” de la segona línia crec que hauria de ser “aquell”.
    “Estriat” no vol dir “triat”, vol dir amb solcs...
    La paraula sopar dues vegades en la mateixa frase: “...l´havia portada a sopar a un bon restaurant a sopar...”
    “Esmeralda” hauria de ser “maragda”.
    Canvi de línia al mig de relliscaren...
    “Nonés” en comptes de “només”...
    No sé què t’ha passat perquè, llegint la teva biografia, està clar que ho pots fer molt millor. Potser el podries esborrar, corregir i tornar-lo a enviar.

    Salutacions!

l´Autor

Francesc Ballester

9 Relats

9 Comentaris

5017 Lectures

Valoració de l'autor: 8.86

Biografia:
Vaig néixer a Badalona el 16 de desembre de 1952. Des del 20 anys vaig començar a escriure poesia...Després, alguns relats i alguna que altra novel.la, tant en català como en castellà.
He publicat en revistas locasl narracions i contes, i poemes en antologies poétiques. He estat soci de "Autores-Lectores".
Tinc publicats diversos llibres de poesia y narració.
Vaig guanyar un tercer premi de narrativa en un concurs literari.
Em considero més poeta que narrador, ja que en la poesia, puc expresar els meus sentiments més íntims.