EL NADAL DE LA LLIBERTAT

Un relat de: Antonio Mora Vergés
L’Alexandre Deulofeu i Torres  (l’Armentera , l’Empordà sobirà;  20 de setembre de 1903 + Figueres ,  27 de desembre de 1978), vaticinava la independència de Catalunya, com molt tard, l’any  2029, Deulofeu  va estudiar els elements comuns dels grans imperis de la història de la humanitat, i va arribar a la conclusió que tots havien tingut una existència al voltant dels 550 anys.En el cas espanyol, va datar l’inici de la seva existència el 1479, l’any que Ferran el Catòlic (que ja estava casat amb la reina de Castella i de Lleó) assolia el tron catalano-aragonès. Al 1479 Deulofeu li suma 550 i prediu la defunció d’aquell imperi –i la independència de Catalunya– el 2029. Tot plegat sembla molt encaixat, sobretot tenint en compte els esdeveniments dels darrers anys;  la xifra 1479 seria però,  , discutible,   si se la vol considerar l’inici de l’imperi espanyol.Els símptomes descomposició son del tot evidents, en l’àmbit polític,  personatges com  ” la montapollos” ,   “ el Ximplet de Palència “ , o   “ el basc foll” , per citar-ne només alguns, evidencien que s’ha assolit el nivell més baix en els darrers 550 anys, i àdhuc en la historia de la humanitat. Altrament, la corrupció,  estesa en tots els poders de l’estat, facilitarà que la ciutadania “ honesta” prengui la decisió de trencar la baralla.Aquestes i altres reflexions es podien llegir als mitjans d’informació – que no depenien del GOBIERNO, i als estrangers – ; malgrat el fred, es presentava una tardor / hivern ,  més que “calenta”,  la ciutadania patia els efectes de la inflació, de la manca d’algunes matèries primeres, de les polítiques “ perverses” d’externalització, de,…. , i estava més  que farta dels atacs a les dones, als col·lectius singulars, a les minories ètniques i/o culturals, a ….El discurs nadalenc del Cap de l’estat va ser una veritable sorpresa, assumia la responsabilitat pel mal funcionament de la “ cosa pública”, i anunciava la seva abdicació i la sortida del país abans de Nadal.Es va permetre la sortida de TOTES LES PERSONES I LES SEVES FAMILIES  que haguessin participat de forma activa en aquell estat  de coses, en cap cas però, es va permetre que marxessin els capitals que havien atresorat de forma deshonesta.El GOBIERNO MÁS PROGRESISTA DE LA HISTÒRIA, va donar pas a un “ govern provisional” , que va anul·lar les “ lleis de Punt Final “ de la dictadura, i va reconèixer com a nacions Galicia, els País Basc i Catalunya.La III República començava amb els millors auguris. 

Comentaris

  • Tan de bo![Ofensiu]
    Prou bé | 30-11-2021 | Valoració: 10

    És bonic somiar si no condueix a la frustració. Amb tot un bon relat escrit amb el teu estil periodístic que, a mi, m'agrada molt!
    Amb total cordialitat

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6915 Relats

1201 Comentaris

5431761 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com