El meu jardí

Un relat de: marta_gut

La llum de la lluna argentada no és suficient per gaudir de la magnificència del meu jardí, però tot i així m'agrada asseure'm just aquí, al vell balancí de fusta gastada, i contemplar-lo.

Vaig començar a sembrar flors per simple gust, igual que hagués pogut apuntar-me a classes de cant o dedicar-me a la pintura. Més envant, però, el fet de mantenir el jardí perfectament cuidat es convertí en un afer de primera necessitat, tant com respirar o dormir.

Sí, sé que sembla irònic, excèntric i sobretot exagerat, però era l'única manera que tenia de canalitzar el dolor i fer-lo més suportable. Perquè fa ja molt temps que vaig deixar de plorar-te, però totes aquestes llàgrimes que es guardaven al fons del meu cor, aquestes llàgrimes que m'esquinçaven l'ànima, en sortien en forma de flors. Per cada llàgrima una rosa, per cada disgust un roser.

Ara, quan fa ja més de quaranta anys de la teva marxa, ara que estic aquí asseguda, admirant la bellesa que emana el meu jardí i comparant-la amb les meves mans arrugades i plenes de taques, ara puc dir que t'he perdonat. Perquè ara sé que l'amor de veritat, tot i no ser correspost, és fins al final.

Comentaris

  • és el primer[Ofensiu]
    ANEROL | 29-08-2009

    que et llegeixo i m'agrada, aquest to íntim, en primera persona; un relat curt, senzill, que expressa molt sentiment amb molta bellesa

  • No tinc jardí[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 29-08-2009 | Valoració: 10

    De les moltes coses que suggereix el teu sensible relat... tinc ganes de tenir un jardí.
    Visc a un pis de Barcelona, sense balcó... però segueixo cercant un jardí.

  • crohnic | 29-08-2009 | Valoració: 10

    Poètic i trist, com la mateixa vida... Pel meu gust amb un bon final. Enhorabona.

  • diaclau | 25-08-2009 | Valoració: 10

    Marta!
    Feia estona que no publicaves res i t'he de dir que ha estat tot un gust poder llegir aquets dos darrers escrits, sobretot aquest.
    L'he trobat tan tendre...realment m'ha fet pensar com s'ha de trobar de sola i buida una persona per fer això ens has contat. Has encertat cada frase, tot a nes seu lloc...sa que més m'ha cridat s'atenció és aquesta : per cada llàgrima una rosa, per cada disgust un roser...Tan sincer i trist...

    bé, esper que estiguis passant un bon estiu!
    besades!


    (mem si mos regales més texts com aquest)

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de marta_gut

marta_gut

59 Relats

111 Comentaris

56076 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Qui té ulls per veure i orelles per escoltar, es convenç de que els mortals no poden encobrir cap secret. Perquè quan els llavis callen, xerren les puntes dels dits i l'emoció traspua per tots els porus del cos.

Sigmund Freud.