EL LLUM BLAU

Un relat de: lligabosc


Com moltes nits, he hagut d’encendre el llum blau que tinc a la tauleta de nit perquè, per més que ho intentava, no podia adormir-me. No volia tancar els ulls i sentir-me sola a les fosques, tot i que a l’habitació del costat hi dormen els meus pares.

Les fotografies que tinc damunt d’un prestatge, a la capçalera del llit, m'han fet enyorar moments entranyables que no tornaran mai més al costat de l’avi que fa poc se’n va anar al cel; he reviscut les llargues partides d’escacs que, feliços, fèiem junts, (jo guanyava alguna partida de tant en tant, però no sabré mai si ell es deixava guanyar...), i he recordat els moments en què ell jugava amb mi a fet i amagar, com si fos un infant, per fer-me contenta i les hores que em dedicava quan no podía anar al col·legi perquè estaba malalta; romania assegut al meu costat, sense fer soroll, i em deixava dormir fins molt tard perquè descansés i em pogués recuperar aviat. També he reviscut els dies en què la iaia i ell em preparaven amorosament el dinar perquè els pares treballaven i, per damunt de tot, he tornat a sentir els seus petons i les seves abraçades...

És per això que a vegades em costa dormir, perquè trobo a faltar el meu avi; quan perds algú que estimes molt, sents que et falta un trosset de tu, que la vida ja no és el que era, tot i que encara siguis petita i que tinguis al teu costat moltes persones que t’estimen. Encendre elt llumet blau de la meva habitació m’ajuda a observar moltes coses entranyables que tinc al meu voltant, quadres pintats per l’ àvia que també m’estima molt, regals fets pels pares, per familiars i per amics que em volen mostrar el seu amor i bells contes que m’expliquen històries màgiques per ajudar-me a somniar mons fabulosos on l’enyor no existeix...

Ainhoa
13 anys

Comentaris

  • Participació a la convocatòria[Ofensiu]

    Benvolguda autora, benvolgut autor,

    Perquè el teu conte formi part de la convocatòria del Concurs ARC de Contes Infantils 2015 "La llum", necessitem ens facis arribar un correu a l'adreça electrònica concursos.arc@gmail.com, especificant en l'assumpte del correu: "Concurs ARC de Contes Infantils 2015 - Conte". En aquest correu s’inclourà l’enllaç al conte publicat en la web Relats en Català i un document “plica”. Al document “plica” figurarà el títol del conte, el nom i els cognoms dels autors o autores, la data de naixement, l’adreça, el telèfon de contacte i el nom d’autor/a amb el qual vol constar al volum recopilatori. Si es tracta de menors d’edat, cal adjuntar també l’autorització dels pares o tutors legals per participar en aquest concurs.

    Gràcies,

    Comissió de Concursos
    Associació de Relataires en Català

  • Ainhoa[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 12-10-2015 | Valoració: 10

    Ainhoa
    No deixis mai de recordar el teu avi. Mentre ho facis no haurà marxat mai del teu costat.
    Un petonet, bonica!
    —Joan—

  • Records...[Ofensiu]
    Gemma Matas | 08-10-2015

    Un relat mol bonic, emotiu i ple de records!

    M'ha agrada molt

  • Que bonic![Ofensiu]
    petita sirena | 17-09-2015 | Valoració: 10

    Un relat molt bonic, Ainhoa, jo també me'n recordo molt de l'avi.

  • Preciós[Ofensiu]
    brins | 11-09-2015 | Valoració: 10

    L'amor de qui ens ha estimat mai no s'oblida, Ainhoa, és un tresor que podem guardar dins del cor tota la vida.

    Un petó molt fort, bonica.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de lligabosc

lligabosc

5 Relats

32 Comentaris

5914 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
Em dic Ainhoa i tinc tretze anys.

M'agrada molt dibuixar i escriure, i també m'ho passo molt bé nedant, i jugant al bàsquet.

Estimo la natura i m'encanten tots els animalets. La gosseta negra que veieu a la fotografia es diu "Lluna". És petitona i de raça Snauser, molt llesta i obedient. Tinc un altre Snauser de color blanc que és més entremaliat que la Lluna, però molt simpàtic, i també tinc un gatet que el meu pare va trobar abandonat, tortugues, un conillet porquí, ocellets, peixos...

Gràcies per llegir els meus contes !