El dia que vaig néixer

Un relat de: Trobador

El dia que vaig néixer plovia, i si no ho feia, ho hauria d'haver fet. El dia que vaig néixer havia d'haver estat un d'aquells dies grisos de tardor, on ni els ocells canten, ni els estels brillen, ni els enamorats passegen agafat de la mà, ni els nens juguen riallers pels carrers, ni... en fi, un dia d'aquells.... El dia que vaig néixer hauria d'haver estat dilluns, un dilluns de finals de mes... Però no... no va ser així; el dia que vaig néixer feia sol, un sol com feia anys que no brillava. El dia que vaig néixer era estiu, era cap de setmana i de festa major. El dia que vaig néixer va ser un gran dia per a tothom. El dia que vaig néixer...
Amb un dia així com em puc queixar, com puc trobar excuses per la meva mala sort, com puc donar la culpa del meu destí, com puc deslliurar-me de la pressió del fat d'haver nascut en el millor dia de l'any.
El dia que vaig néixer plovia, i si no ho feia, ho hauria d'haver fet,...

Comentaris

  • Un relat...[Ofensiu]
    Llibre | 10-08-2005

    colpidor per la contradicció que mostra. Allò que va ser i allò que el narrador creu que hauria d'haver estat.

    I la sotragada rau en el desencís que s'hi respira, tot i que també em sembla llegir cert to irònic o cínic... cert instint de superació.

    Espero no equivocar-me.

    Fins la propera,

    LLIBRE

  • Hi ha que neixen[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 10-08-2005

    amb una estrella, i hi ha que neixen estrellats.

    Tu vas nèixer amb l'estrella d'un dia brillant, alegre i festiu. Doncs celebra-ho!

    M'ha fet gràcia el relat. Al principi m'has recordat un monòleg d'humor que feia aquell home anomenat Gila, "cuando nací, mi madre no estava en casa...".

    La mala sort va i ve. Així que no et preocupis, que a tu també et tocarà.

    Un bon relat, breu divertit i curiós.

    Una abraçada i benvingut a RC!!

    Salz.

  • peusdevent... | 09-08-2005 | Valoració: 10

    Pens el mateix que tu... Besades!