El caganer, 11 preguntes bàsiques

Un relat de: Jacint Pau
1. El caganer només caga per Nadal o també caga la resta de l'any?

2. Se'n sap alguna cosa del seu grau de civisme? Recull la tifa, quan acaba, i la diposita en un contenidor de matèria orgànica?

3. El van enxampar in fraganti o s'hi va posar per fer la foto?

4. Qui va ser el primer, el de la brillant idea, vull dir, a incloure'l a l'innocent pessebre? Podria ser que, aquest, tingués segones intencions?

5. Està senzillament cagant o s'està cagant en algú o en alguna cosa?

6. Representa a tots els catalans o només als 'indepes'?

7. Sóc menys català si no tinc un caganer a casa? I si m'hi poso jo mateix, compta?

8. Què hi ha de cert en que és un infiltrat borbònic per tal de ridiculitzar-nos davant el món?

9. Simbolitza el caganer, la condició de voyeurs dels catalans o el de la baixada de pantalons fins i tot en ple hivern?

10. Com a catalans, qui ens representa millor: el caganer, Sant Jordi, el Barça o la Moreneta? (És que, tal com estan les coses, he comprat unes espelmes i no sé a qui he de posar-les.)

11. I ja posats, i per pura xafarderia, és un bon pare de família, paga els seus impostos, és un corrupte, a qui vota? És culé?

Si algú te resposta a alguna de les preguntes, pot deixar-me el comentari aquí mateix. Li estaria infinitament agraït. (Ja he mirat a Google i a Wikipèdia però, pel què fa als meus dubtes, ns/nc. Ni l'un ni l'altra.)

Comentaris

  • Ens ho envies a tribuna@guimera.info ?[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 08-10-2016 | Valoració: 10

    Ho publicarem al NADAL DE CONTE

    Pots afegir una imatge que ens hauràs de trametre en un arxiu separat, el text en un, i la imatge en un altre.

    Gràcies.

    tribuna@guimera.info

  • Divertit[Ofensiu]
    unicorn_gris | 08-01-2016 | Valoració: 8

    Aquestes preguntes sobre el tió són divertides. No crec que sigui un infiltrat borbònic ;-) et seguiré llegint. Una abraçada.

l´Autor

Foto de perfil de Jacint Pau

Jacint Pau

43 Relats

69 Comentaris

30943 Lectures

Valoració de l'autor: 9.61

Biografia:
Dissenyador gràfic per a poder pagar el super i el lloguer. Per a tot el demés (per a poder viure): pintor, cal·lígraf, poeta, cuentista, inventor... I també: pare, fill, nonno, amic, amant, company, col·lega... i últimament bloguer.

Podeu veure més a: A cops de llapis. Una finestra per la que mostrar algunes de les coses que faig, penso...
http://jacintpau.blogspot.com

I també al web professional www.ygrega.com