El Bosc de les Solucions

Un relat de: Joan G. Pons

M’he perdut a vegades, en un bosc.

Cercant un camí interpretat.... I no l’he encertat. No he trobat ni la font ni el racó.

- I què, Joan ?

- Vaja el Follet ! M’agrada trobar el camí que em porti on vull arribar.

- A vegades, no trobar el camí, es del que fa el camí.

- Ja hi som !!! Jo no trobo el camí...

- Potser et calia més informació o companyia orientadora.

- Suggereixes la teva companyia ?

- És una companyia.

- Què en saps dels camins del Bosc de les Solucions ?

- És un Bosc interessant i exigent. En aquest Bosc cal saber trobar els camins que porten a les solucions... o a solucions.

- Hi ha diferències entre les solucions i solucions ?

- Sí !

- Explica’t, bon amic.
- Cerquem solucions concretes “les solucions”, i ens perdem pel camí d’aquestes solucions, a vegades imaginàries, i en canvi no cerquem el camí de “les solucions”, en un sentit més ample i objectiu.
- Les solucions són un ventall ampli ?
- Sí i hi han les S.S.
- Què son ?
- Les solucions sorpresa (S.S.)
- Què vols dir ?
- Les respostes a una actitud lliure de trobar per part de la persona dins el Bosc.
- Una actitud lliure ?
- Cert... com una trobada casual.... que encaixa amb el tema que tens pendent de resoldre.
- M’agrada !!!
- A experimentar-ho, amic Joc, i descobriràs que en el Bosc de les Solucions hi ha camins de TROBADA molt enriquidors.






Comentaris

  • La vida,[Ofensiu]
    free sound | 15-11-2011 | Valoració: 10

    una constant sorpresa, el camí allò per gaudir....
    i que ens poguem perdre pels mil boscos i mil camins...
    Gràcies pels comentaris!!!!
    ...i segueix amb el teu amic follet....

  • el follet[Ofensiu]
    Onofre | 26-10-2011 | Valoració: 10

    Aquest follet ja el conec. És l'Àngel de la Guarda.
    Sí o no?

  • No sempre hi han camins, però si corriols.[Ofensiu]
    Fada del bosc | 20-10-2011

    Moltes vegades ens sentim perduts.... no veiem cap camí a seguí i la nostra pròpia desesperació fa que no ens adonem del corriol que tenim al davant....el bosc està ple de corriols.

    La Fada.

  • Solucions Sorprenents[Ofensiu]
    Unaquimera | 20-10-2011

    Tot recorrent el teu relat 8 i retrobant d’aquesta manera al teu Follet! ) he recordat una frase d’aquelles que un cop llegides es graven a la memòria... Ara te l’ofereixo:
    “Per trobar, primer cal perdre... o perdre’s”

    Ara vaig a intentar buscar una Solució Sorprenent per a un parell de problemets que tinc per aquí... ;-))

    T’envio una abraçada de tardor,
    Unaquimera

  • Allunyar-se de la carretera[Ofensiu]
    magalo | 19-10-2011

    Jo també crec que hi ha un bosc de solucions i un camí ple de vida que hi porta. M’han apartat de la carretera on la vida passa vertiginosament i on se’ns van quedant al marge tants somnis. Gràcies a la parada obligada, o sigui a quedar-me a l’atur, he tingut temps de trobar un bosc com el de Relats en Català, un entre tants boscos que confio que aniré descobrint, en el que he tingut la sort de trobar molt bons relataires.. no boletaires ..(perdó es que m'ha vingut al cap la paraula).

    Una abraçada Joan, gràcies per les teves paraules a lo que escric.
    Marta.

  • Resposta a Sergi[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 14-10-2011

    Jo també crec amb els miracles..... i a vegades, moltes, són dolces solucions. Gràcies.

  • Jo no crec en les solucions, sinó en viure els miracles[Ofensiu]
    Bonhomia | 13-10-2011 | Valoració: 10

    Jo l'altre dia em vaig sentir il.luminadíssim fixant-me en plè trance místic en un monument damunt d'un turó de Lloret de Mar.


    Sergi

  • Sorpreses [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 12-10-2011 | Valoració: 10

    Tens tota la raó del món. Mira, avui mateix hem anat a Caldetes i, sense saber-ho, hem descobert un poble interessantíssim, ple de racons de serenitat, cases modernistes que Déu ni dó, una Biblioteca i una església de Santa Maria en un lloc privilegiat, una Riera que és un tresor, una Fundació Palau i Fabra on hi tornarem, etc. I ha sigut el camí obert, el cap obert al bosc el que ens ha permès gaudir de tot el que hem vist. Mentalitat oberta en entrar al bosc. A saber què hi trobaràs! Una abraçada Joan.

    Aleix

Valoració mitja: 10