De vegades perdre és guanyar

Un relat de: indefinida

Arrossegues la vida,
com el cargol la casa,
se't fa pesada i pedrega.
T'amagues dins la closca:
l'espiral del passat
t'absorbeix el cap.
T'estires vida enfora:
el present et mulla
t'arronsa les banyes.
Puges la muntanya,
i al ser a dalt, tot és sec,
no hi ha herba i fa fred...
T'escapes de la vida
I l'empenys vessant avall
Ara ets, per fi, el llimac
que sempre havies volgut.

Comentaris

  • ho és tan sovint...[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 12-08-2008 | Valoració: 10


    jo he estat perdent tants cops, que puc confirmar que el llimac aquest és més llest que molts cargols que es creuen mirall de l'èxit.

    Molt ben escrit i amb poques paraules saps crear tota una història, on és podria dir que menys, és més.


    Segueix caminant.

    Una abraçada

    Ferran

  • Tens raó[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 22-06-2008 | Valoració: 10


    En el cas del cargol ha perdut pujar a la muntanya per a res, però després a guanyat ser el llimac que sempre havia volgut ser.

    Però aixó no només passa amb els cargols sinó que també amb les persones, per exemple perdre una partida d'escacs, perds la partida però aprens del mestre.

    M'he fixat en el relat perquè m'agrada el lema
    "Perdre és guanyar". Et seguiré llegint. Gràcies.

    Un salut d'ullsblaus1

  • Anagnost | 10-06-2008 | Valoració: 10

    Veig que d'aquest poema se n'han fet distintes interpretacions, totes segurament més assenyades que la meva. En tot cas, per a mi és un cant a l'instint de supervivència, malgrat el destí d'arrossegar la vida no sempre cap a la meta que hom hauria triat. Saber treure de les situacions adverses una engruna d'esperança i revertir les situacions negatives és quelcom que caracteritza la raça humana.
    No sé si era això, exactament, però, sigui com sigui, ha estat una lectura que m'ha arribat profundament.

  • De vegades guanyar és perdre[Ofensiu]
    Melcior | 01-06-2008 | Valoració: 10

    Perqué et pot donar l' impressió que has arribat a la meta , que hi ha ho tens tot fet , sense veure que tot just acabes de començar .
    Endavant!

  • O de les decicisions que cal prendre per guanyar[Ofensiu]
    Unaquimera | 24-05-2008 | Valoració: 10

    Has portat molt bé el paral·lelisme entre el cargol, sentenciat per la seva pròpia condició a portar a sobre una circumstància que al mateix temps constitueix càrrega i protecció, i l'ésser ansiós d'alliberar-se d'allò que el limita, tot i córrer riscos, tot i saber-ne els perills de fer realitat els seus somnis.

    T'envio una abraçada ben lleugera, per a què no es faci pesada, però forta a la vegada,
    Unaquimera

  • Semblances i casualitats[Ofensiu]
    T. Cargol | 11-05-2008

    Indefinida, jo tinc un títol que diu:
    Perdre-hi és guanyar
    i el meu nom d'usuari és
    T.Cargol; no se si té alguna relació el teu poema amb aquests dos fets o és pura casualitat.
    Em considero afortunat si hi he tingut alguna cosa a veure - amb aquest poema -, tan si és positiva com si és negativa, voldria dir que m'ha llegit.

    Salutacions

  • Tots arroseguem una creu[Ofensiu]
    cupere | 10-05-2008

    M'encanta, per variar una mica pel què fa als teus escrits :)

    És veritat que molts viuen torturats per un pensament permanent o quelcom que no els vol abandonar, fins que arriba un moment que decideixen treure'l de sobre seu.. deixant que marxi, que es perdi, però alhora que ho perden s'alliberen d'aquesta creu que sempre han portat i que els feia sentir més segurs.


    Però a vegades la seguretat no es troba amagant-se de tot, sinó deixant-se veure's per tothom.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de indefinida

indefinida

115 Relats

337 Comentaris

120572 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia:
Doncs...indefinida. Ningú té una descripció en paraules, la descripció és en el seu ésser, en el meu ésser, en el vostre ésser...
Imagineu-me com vulgueu i seré com desitgeu dins la vostra imaginació...