Cinquena dotzena de nanos

Un relat de: nuriagau

*

01. En un hotel de congressos

-Ha començat l'assemblea de la coordinadora de gais i lesbianes? -preguntà l'hostessa.
-Segurament. Només queden unes quantes dones al bar.


(Tema: Gais i lesbianes)

---o0o---

02. A la secretaria de l'escola

-Per tramitar les beques de menjador, de llibres, d'extraescolars..., manca documentació. Pot portar-la demà?
-No. Marxem dos mesos de vacances.


(Tema: Riquesa i pobresa)

---o0o---


Nanorelat guanyador


03. Asincronisme de parella

Perdé la parella per les presses a comprar pis, casar-se i tenir fills. Ara desitja accelerar els tràmits de divorci.


(Tema: Les presses)

---o0o---

04. Supervivents sense fama

Després d'un any d'haver detectat una càmera a una palmera, deduïren que la hipòtesis d'ésser protagonistes d'un reality-show era errònia.


(Tema: Nàufrags)

---o0o---

05. Posar-se a la pell

Des que era mare, quan a la televisió veia imatges d'infants patint, instintivament i amb la pell de gallina, mirava el seu fill.


(Tema: La pell de gallina)

---o0o---

06. Triple 20-N

Primera edició del Tirant lo Blanc (València, 1490), del Diccionari general de la llengua catalana (Barcelona, 1932); i... (Madrid, 1975).


(Tema: Moments històrics)

---o0o---

07. Practicant anglès al bar

Recomanaren als guiris les millors tapes típiques. Xerraren. Rigueren. Havien lligat! Quan veieren les sandàlies amb mitjons, es trencà l'encant.


(Tema: Guiris)

---o0o---

08. Rememoració

Llegí, secretament, el fotolog del fill adolescent i revisqué l'apassionament del seu primer amor. La nostàlgia no li permeté renyar-lo.


(Tema: El primer amor)

---o0o---

09. Enamorament ensobrat

Quan percebia que la inèrcia era l'únic motor del matrimoni, rellegia la carta que li envià ell quan eren promesos.


(Tema: La carta)

---o0o---

10. Nasqué abans de temps

Aconseguí que el fill demanés una videoconsola. Ara, cada vespre, ell gaudeix com un nen amb un joc de carreres.


(Tema: Eterna joventut)

---o0o---

11. Sentir-se estranger

No estiuejaven a l'estranger. Als bars, però, consultaven algunes paraules dels menús al diccionari d'alemany abans que arribessin els cambrers.


(Tema: El bar)

---o0o---

12. Primer dia de feina

S'havia imaginat presentar-se als nous companys afectuosament i simpàtica; però, amb les recomanacions sobre la Grip A, preferí fer-se l'antipàtica.


(Tema: Contagis)

Comentaris

  • Magnífics nanos![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 12-01-2010 | Valoració: 10

    Encara que veig que n'hi un de guanyador, tots són magnífics, amb el teu punt d'ironia i de mestratge en aquests afers. Trobo molt difícil escriure nanos, atesa la meva incontinència verbal però a veure si m'hi poso algun dia (sempre ho dic) i me'n surto.

    Petons, bonica!