CAN FLEQUER. MOLLET DEL VALLÈS

Un relat de: Antonio Mora Vergés
 El Crisant Palau, publica fotografíes de Can Flequer de Mollet del Vallès, masia de planta rectangular, coberta a doble vessant amb el carener perpendicular a la façana, orientada a migdia.

Patrimoni Gencat en diu que consta de planta baixa i un pis amb el portal d'entrada d'arc de mig punt adovellat amb un escut escacat a la clau.

Un segon portal, de factura més recent, se situa a ponent.

Les finestres de la planta pis, tres en total, són d'estil gòtic.

 Les crugies laterals són d'arc conopial amb arquets globulars decorats amb carasses, impostes decorades amb cares d'àngels i llindes motllurades.

La finestra central és de majors dimensions, d'arc conopial amb cinc arquets globulars decorats amb carasses i amb les impostes també decorades amb cares d'àngels i ampit motllurat. Té un guardapols que segueix el mateix esquema decoratiu, amb cares als vèrtexs.

L'interior conserva bona part de l'estructura antiga i hi destaca la cuina amb rajoles policromes del segle XIX, l'aigüera de pedra picada i la llar de foc.

A la part posterior de la planta baixa s'hi conserven les corts i el
celler.

És una construcció de finals del segle XV - inicis del XVI.



 

En menys d’un segle l’edifici ha perdut la seva utilitat  pràctica

Comentaris

  • Ets un artista...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 02-11-2022 | Valoració: 10


    Ho he llegit i està molt ben redactat. Ets un fenomen. Cada dia et superes.
    Les fotos són d'allò més boniques i admirables.

    T'explique que he llevat l'últim relat meu i ho he posat de nou per a editar-lo. Així que et done les gràcies per tal comentari que m'has fet.

    Però quan s'edite de nou et demane que me'l comentes de nou, que està pendent de validar, el relat és: "El Vergés de les coses". Ja em diràs coses.

    Cordialment.

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6913 Relats

1200 Comentaris

5422518 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com