Arribar a la HORA

Un relat de: Joan G. Pons
Potser el títol del Relat hauria de ser ARRIBAR ABANS DE L'HORA CONVINGUDA.
Ajuda a una bona convivència, trobar-te persones "pre-puntuals".

Rebre "puntualitat", aporta satisfacció i una aportació positiva a la gestió personal del temps.

Arribar a l'hora es un deure a complir i un dret a reclamar pels qui pateixen la manca de puntualitat, a les trobades, entrega d'una feina o treball, etc.

Arriba a l'hora es molt més que "una bona costum social". Es un acte de respecte i compliment a un acord temporal, lliurement acceptat, conseqüència d'una bona conviencia social.

El compromís no es ser puntual, sinó el compliment d'un acord de fer quelcom junts, en un determinat moment, acceptat i convingut.

La puntualitat es un temps acordat lliurement per les parts que intervenen en allgun projecte,on té un paper important l'hora de trobar-se.

Alerta amb la frase..."Ens trobarem al voltant de....una hora poc concretada. Provoca gairebé sempre un temps d'espera afegit.

Arribem a l'hora i fer-ho com una normalitat , que facilita la convivència.

--------------------------------------------------------

Comentaris

  • bones reflexions[Ofensiu]
    Nua Dedins | 07-08-2023 | Valoració: 10

    Bones reflexions Joan.

    Sempre cal conèixer bé el motiu, a vegades hi ha coses que s'escapen del propi control. En tot cas, si és recorrent, és important valorar perdre el temps a on ja no toca, encara que dolgui. A vegades s'insiteix on l'interès ja no és mutuu.

    Endavant i segueix amb aquestes reflexions, si t'animes, tot llegint d'altres relats i amb una 'infusió de menta'!!! Bon dilluns i bon estiu, Joan.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-08-2023

    Bona vesprada, Joan: Gràcies per la teua opinió sobre el meu poema "Il·lumines la meua vida". M'alegre que t'haja agradat.

    Et comente que he estat dues setmanes de vacances, fa uns dies. És per això que no he anat llegint-te els altres relats anteriors.

    Cordialment.
    Ens llegim.

  • Per a reflexionar...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-08-2023 | Valoració: 10

    I també per a gestionar la teua frase "ARRIBAR ABANS DE L'HORA" CONVINGUDA". Així que m'has fet reflexionar el concepte de saber "l'hora" per a estar amb bona "puntualitat".
    A veure, cal ser sempre "puntual", això està clar, mentre que siga possible, naturalment. Si és "impossible", cal ser responsable.
    Ja en tinc un nou relat.
    Cordialment.

  • Puntualitat[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 30-07-2023

    Per a mi , no sé puntual és una clara falta de respecte. És una qüestió ineludible, si no hi ha un bon motiu. Les excuses no em serveixen, em treu de polleguera.

    Molt bé Joan.

    Rosa.

  • Respecte[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 30-07-2023 | Valoració: 10

    M’han agradat molt les reflexions que fas al voltant de la puntualitat. Trobo que sí, que és un gran acord de respecte entre dues persones arribar a l’hora convinguda. Una forta abraçada, Joan,
    Aleix

  • Concepte elàstic[Ofensiu]
    llpages | 29-07-2023

    A veure, Joan, en una frase dius: "Arribar a l'hora es un deure a complir i un dret a reclamar pels qui pateixen la manca de puntualitat", però més endavant llegeixo: "El compromís no es ser puntual, sinó el compliment d'un acord de fer quelcom junts, en un determinat moment, acceptat i convingut." Aleshores, en què quedem? la puntualitat és un deure o bé és una excusa per quedar? Cal ser puntuals? O ja s'entén que sempre hi ha un marge en l'hora d'arribada? Agraït per l'aclariment!

Valoració mitja: 10