Aproximacions a la creativitat

Un relat de: Joan G. Pons
- Hola Joan !
- Hola bon amic Follet !
- Et noto un pel capficat,
- Sí.... sempre m’ho endevines.
- I què és el que capfica ?
- La Creativitat !
- I... ?
- Jo crec molt en la creativitat. Enriqueix molt a la Societat Humana. La pregunta és si la creativitat existeix en temps futur.
- Avia’m, Joan, en temps futur res existeix. Encara que la creativitat és una crida de futur transformada en present.
- Ja has dit la teva frase i m’agrada... però què alimenta la creativitat ? Temps PRESENT o Temps FUTUR ? Tinc clar que temps PASSAT no, doncs ja són realitats creatives, realitzades.
- Per mi la creativitat és una inspiració lliure, prèvia a la realització. Com una llavor. Connectes amb la inspiració i t’expresses, comparteixes. I també trenques amb respecte rutines, esquemes. I tot això, en TEMPS PRESENT.
- I per tu, amic Follet, quines són les claus de connexió ?
- Per mi, amic Joan, són:
- la inspiració
- la sensibilitat
- la curiositat
- l’atenció
- i altres...
- Lo de la curiositat...és sorprenent.
- La curiositat és un estímul que provoca la creativitat. És un estímul positiu.
- D’acord.
- I ara t’afegeixo. Tothom té creativitat. I quan més gent la generi i comparteixi millor.
- I jo també. M’apunto !!!



Comentaris

  • sense creativitat..., no existiria aquesta wep...[Ofensiu]
    teresa serramia | 17-03-2011

    ni tu, ni jo, ni cap de nosaltres no ens podríem conèixer d'aquesta manera tan "creativa"..., valgui la rendundància (que és diu..) la creativitat és la clau del present i del futur...De l'art, del somni, de la joia...Ens salva!!, Gràies per tot, Joan!

  • Totalment d'acord[Ofensiu]
    joanalvol | 13-03-2011 | Valoració: 10

    Amb tot això que dius, afegint-hi la imaginació, som capaços de crear fins i tot l'univers.
    na abraçada
    Joanalvol

  • El gust de crear[Ofensiu]
    Núria Niubó | 26-02-2011

    Per mi, amic Joan, com tu dius, la creativitat necessita de la inspiració, i aquesta a la vegada de l'atenció i la curiositat, però sense la sensibilitat crec que la creativitat no pot existir.

    Gràcies per les teves paraules.

    Salutacions a l'amic Follet!
    Una càlida abraçada per tu
    Núria

  • Quin dilema![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 17-02-2011

    Realment la creativitat dóna per a molt i no acabaríem mai. És molt comprensible la visió del follet; la de'n Joan també, però jo hi afegiria també el passat com a assumpció del nostre ser. Si som alguna cosa és passat. El present corre i el futur, ha ho veurem. Tot això ajuda a crear. Sigui com sigui, visca la creativitat! ... Llegir també ajuda a ser creatiu. Una abraçada ben creativa.
    aleix

  • benvolgut joan[Ofensiu]
    joandemataro | 17-02-2011 | Valoració: 10

    al meu poema murs ensangonats, el mur representa el final de la vida, el destí final és doncs la mort que se'n riu de tothom perquè se sap invencible...
    abraçades
    joan

  • Creat i Vital !!!![Ofensiu]
    free sound | 16-02-2011 | Valoració: 10

    Bonic relat creatiu, que és el que ens fa sentir vius.
    Gràcies pels teus mots.
    I que visquin sempre els follets i la imaginació!!!

  • Crear ens fa sentir vius[Ofensiu]

    sia un relat, un poema, un esdeveniment . . .

    Certament, si l'home i la dona perdessin la curiositat, la humanitat s'estancaria.



    Et saludo en la meva re-entrada. No hi dedicaré gaire temps, però, m'agradarà de llegir-vos de tant en tant. I si escric alguna cosa demano que no se'm valori, doncs jo tampoc valoro els relats.

    ¡salut!

  • m'agrada sobre tot quan dius[Ofensiu]
    joandemataro | 16-02-2011 | Valoració: 10

    que la creativitat és com una llavor, dóna per a la reflexió
    una abraçada benvolgut amic
    joan

Valoració mitja: 10