Ai, Julieta...

Un relat de: Thyst

Entra la Dida i es troba Julieta mirant per la finestra pensativa.

Dida: Julieta, nena, que us pasa?
Julieta: Res, Dida, res...
Dida: Perque no vau anar a veure Romeu?
Julieta no contesta.
D: Tant que em va costar aconseguir una trobada per a vós sense que a vostra mare se'n adonés i...
J: Ai Dida! Prou, ja n'hi ha prou! No em renyis més!
D: Però senyoreta... si ahir estàveu pansida i em suplicàveu una cita amb Romeu!
J: Si, si, ja ho sé ja... Però ara que em miro Paris, no esta gens malament...
D(en veu baixa): No entenc res...
J: (agafa embranzida) Paris és el preferit de la meva família, i jo podria fer un esforç i casar-m'hi (reflexiona uns instants) A més, si em casés amb Romeu, les nostres famílies mai no ho permetrien i hauriem de fugir, i jo sota un pont, Dida, no hi viuría mai!
D: Pero senyora! Romeu os estima!
J: Si Dida, si, pero Paris també i jo puc aprendre a estimar-lo, encara que és clar, si m'hi casés a les bones, que es el que vol la meva mare, seria una ovelleta! Jo no vull ser tendra i obedient! Jo sóc una dona moderna! Jo vull ser rebel!
D(per a ella): Mare de Déu senyor! Que li passa? Que esta dient! serà culpa meva, per haver-la criada jo?
J: A més a més Dida, ahir al mercat vaig conèixer un jove molt ben plantat i de bona casa que a més a més em sembla que és parent del rei...
D: Pobre senyora meva, ha perdut el seny.

Comentaris

  • Perdre el seny, al cap del temps...[Ofensiu]
    Unaquimera | 23-11-2007 | Valoració: 10

    Vaig seguint el meu recorregut pels teus textos... i m'he topat amb aquest!
    En veure el nom, he associat amb el referent més immortal... En veure l'Ai, he pensat en d'altres Ai! d'altres dones, ...
    Total, que he cedit a la temptació, l'he llegit i l'he encertat, ja que m'ha semblat una bona actualització del mite, sense excesos, ben portada endavant amb una prosa clara i neta d'entrebancs innecessaris.
    A més, resulta divertit i fa nèixer el somriure...

    Et seguiré llegint, és clar!

    T'envio una abraçada assenyada amb una espurna d'alegre bogeria,
    Unaquimera

  • aiiii olgueta!.. k lleig el diminutiu x)[Ofensiu]
    xocolatina | 04-10-2007 | Valoració: 8

    dooons aket sembla un text mes d'època nOPS?
    es km un teatre rollo tres sombreros d copa.. te lhas d llegir per la sele ois?!:O

    eeii.. k la teva mitja d relats ha pujat al 8'75 e?! wowowowwoow


    mhauras dajudar probablement amb una narracio en kastella tuturutu :P km u veus?:P


    un petonàs macaaa!


    i continuaa gaudint escrivint i jo gaudint al llegir-te!

l´Autor

Foto de perfil de Thyst

Thyst

34 Relats

80 Comentaris

39174 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
Res, us llegeixo i m'encanteu.
Gràcies pels vostres comentaris, m'animen molt a seguir intentant-ho.

Nascuda a Barcelona fa 19 anys, em considero de l'Empordà i d'aquella tramuntana. Només faig que viure, i prou.