Vermell

Un relat de: jotaerra

Vermell

Les roselles capten la mirada. Destaquen entre el verd de l'ordi. Verd de primavera. Els ulls xuclen l'esclat de color en els camps. Vermell sobre verd fluctuant en onades impulsades pel vent. Veremell sobre verd, ara viu ara apagat segons el caprici del sol. El moviment hipnotitza la ment.

Però cal continuar, l'oficial abaixa la vista uns centímetres. El condemant està lligat al pal. De reüll, l'escamot és a punt.
-Preparats!
-Apunteu!
-Foc!
Un esclat i olor de polvora. El condemnat epeternega rebregat de qualsevol manera al terra estacat al pal. L'oficial s'hi apropa pistola en mà.
Vermell, vermell viu lliscant com rius de magama. De més aprop es veu com brollen irregulars. Xopen la roba i cauen a terra.
Però cal acabar.


Comentaris

  • Llibre | 27-01-2010

    Quin canvi!

    Vull dir que déu n'hi do amb el canvi de registre que fas en passar del primer al segon paràgraf. Amb la lectura de les primeres línies em sentia submergida en un paisatge de contrast de colors. El vermell. El verd. El vent gronsant el vermell de les roselles. M'hi trobava, de debò.

    Però amb el punt i apart aconsegueixes una sacsejada en la ment del lector.

    Un relat breu ben sorprenent.

    Fins la propera!

    LLIBRE

  • ambre | 17-08-2006

    "epeternega" "rius de magama" Un relat surt ple de "sortpreses" he he ...





l´Autor

jotaerra

3 Relats

2 Comentaris

2767 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Últims relats de l'autor