Venècia

Un relat de: Ivan Bonache
La góndola es gronxa suaument amb les ones subtils del canal. L’escalfor del sol de la tarda fa que li entri molta son i, com quan era petita i no volia adormir-se al sofà veient el televisor, s’incorpora una mica per no perdre’s res.

La gentilesa de la ciutat la sorprèn perquè n’havia sentit moltes coses dolentes, com que no és tan maca com diuen, que els canals fan pudor, que tot cau a pedaços, que està plena de turistes, que els venecians són esquerps, però ella té la sensació d’estar vivint un somni. Les cases són com belles dames amb les faldilles una mica aixecades per no mullar-se-les amb l’aigua i els ponts, tan ostentosos uns, tan pràctics els altres, semblen petris arcs de Sant Martí que amaguen tresors a cada costat.

Quan va morir el seu marit, es va adonar de totes les coses que, per una raó o una altra, havien deixat per a més endavant sense saber que aquell temps no arribaria mai. I això és el que més mal li fa, no poder compartir aquest somni amb ell. Tanmateix, d’alguna manera, sap que hi és, i, potser per un bri de brutícia arrossegat per la brisa o pel reflex del sol a l’aigua que li dona als ulls, li cau una llàgrima que rodola per la galta esquerdada pel temps.

Final de trajecte. Rendida per tantes emocions, es gira cap a aquell home silenciós que l’ha acompanyat en aquesta travessia que sembla haver fet milers de vegades abans. Immutable, el gondoler allarga la mà; ella es treu una moneda de sota la llengua i la hi dona. Ara ja pot tancar els ulls i dormir tranquil·la.

Comentaris

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XIV Concurs ARC de Microrelats «Orígens/Arrels» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    Com no és el primer relat finalista, aquest any, no cal que ens remetis un altre cop l'autorització.

    Cordialment,
    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

  • Això és un bon relat[Ofensiu]
    Fidel Català | 29-01-2024

    que ens ha gronxat fins al final, Sort!

  • Bon relat[Ofensiu]
    Naiade | 26-01-2024 | Valoració: 10

    Una delícia llegir aquest relat tan ben portat.
    Molta sort

  • Un bon final[Ofensiu]
    Cesca | 20-01-2024 | Valoració: 10

    Quina manera més sublim d’arribar al final del trajecte. Molt ben redactat, la góndola mena, suaument, al lector cap a un final inesperat, com ha de ser.
    Enhorabona. Un plaer. Sort!

  • Morir a Venècia [Ofensiu]
    Prou bé | 20-01-2024

    Molt ben pensat i el mite del gondoler ben trobat.
    Un bon relat que uneix melancolia i destí.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • a l'altra riba[Ofensiu]
    Atlantis | 20-01-2024

    Carod remant per Venècia...acompanyant-la en un viatge plàcid. Molt ben escrit i original.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats