Pròleg d'Asterió

Un relat de: Eric Balbàs i Alvarez

ASTERIÓ


Jo sóc el fill de la pluja i la llum àurea, aquest Sol m'ha engendrat. Jo sóc l'hereu del present, l'alcohol ha creat les meves artèries, les pantalles i la ficció han fet els meus ulls eixuts, els meus músculs són escolpits dels cops i baralles que no obtenia, els cops de puny a les parets han endurit els meus dits que semblen urpes. Sóc l'animal dels temps moderns. Els meus budells estan plens d'esperança digerida. Me la vaig menjar, per a què la vull? Per res. Jo mai he viscut un somni. És normal això? No em mereixo ni un pedaç de paradís, ni una engruna de felicitat? No. Què he fet jo si només m'he deixat emportar per aquestes aigües llardoses. Mai he anat contracorrent i se'm paga amb patètica passivitat. Estimar? És aquest el meu pecat? Tant importa el pecat carnal? Deixeu que us doni la Bona Nova: ningú ho sap. El meu cor no és meu, sempre ha estat del vent que el manipula i el mareja. Perdoneu-me aigües si us he traït posant confiança en l'aire que tot ho envolta. Perdó! Perdoneu-me pare, que més puc fer, desgraciat de mí, si no conec la manera de no ser com la vida m'ha parit.

Us adverteixo: jo sóc aquell a qui la sang de les genives li és tan dolça com la llet materna, i tanmateix aquell qui més cops rep, no m'importen els hematomes, les fisures, trencaments o luxacions, sinó que són els cops a l'ànima els que em torben, són els mil martells que m'abonyeguen el cervell i que en fan d'ell un sac d'idees buïdes i merdoses. Les impertinences injustes i les injustícies impertinents. Sóc Asterió, el fill bastard del rei de la Terra, el fill natural del Sol i tots els astres. El fill pròdig de l'ahir i el resultat d'aquests fums que respireu. Mireu-me bé tafaners pantanosos. Escolteu la meva història i no la confoneu amb la vostra, doncs sóc un déu per als mortals i un escarabat per als homes. Jo sóc la incongruència universal, l'animal i l'humà, la duresa i la fragilitat.



Sóc en definitiva, Asterió el Minotaure.



Sigueu benvinguts al meu Circ Clarobscur.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer