Cultura! un atreviment de ciència ficció

Un relat de: Eric Balbàs i Alvarez
I ara bé la pregunta que em faig davant d'aquesta escandalosa decisió.
Què passa amb els que no són consumidors de cultura i no ho volen ser?
La genialitat suposa un canvi radical en la categoria de l'Estat on residim, ara es converteix en una tirania perpetrada per tots aquells ciutadans que veuen en la cultura una escapatòria que els hi aporti la salvació de les seves ànimes. Ara resulta que una colla de cults "gafapastes" i "gafapastistes" ens conviden a que gaudim d'un menor nivell de vida en benefici d'anar al cinema de forma gratuïta, de llegir per la cara unes poesies de no sé quin poeta grec (que això posa catxondo), entre altres barbaritats culturalment constructives. Ara podrem anar tranquil·lament a un concert de U2 perquè el senyor Zapatero (o el president que estigui a la propera legislatura) ens ha reservat una entrada pagada amb els diners de tots els espanyols. Passarem gana perquè no arribarem a final de mes però podrem veure el senyor Bono cantant les seves cançons propacificosentimentals, torno a dir, amb el estòmac buit. Per fi han trobat la manera de que els incults barriobajeros, tota aquesta colla de noves generacions que no entenen res del món que els envolta (ja què no han llegit cap filòsof alemanys) puguin accedir a tot l'univers artificial que l'home deixa a les societats que vindran.
Deixi'm dir-li's una cosa senyors cultivats que ara omplen les biblioteques, hi hauran els mateixos seients buits a les òperes del Liceu, i no serà perquè la població es negui a consumir tota aquesta merda que en dieu cultura, sinó per que la gent que pretenieu que omplissin tota cadira buida, estarà ara remenant l'abocador a la recerca d'alguna cosa bruta i llefiscosa per passar la gana, potser s'engoleixen la seva pròpia dignitat.
Gràcies Espanya!!

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer