EN RECORD DE MOSSÈN MARTÍ G.B.

Un relat de: jomagi

Després de tants d’anys, s’ha pogut esbrinar els motius de l’apassionat sermó en català en aquella república ferida de mort, on subtilment mossèn Martí intercalà unes frases en llatí dedicades la seva amant, sor Maria Mercè...

****

-Quins plaers els dels cossos i la carn, per Déu...

-Quins encants més delitables i arravatadors...

-És possible anomenar plaer i vici a tot allò que es amor?... Doncs sí, jo dic que sí!...

-Tant, que assaborim encara el seus beneficis fins i tot després d’haver acabat...

***

Aquell jove capellà republicà va ser pres i entregat per la Guàrdia Civil al Tribunal Eclesiàstic, furibund i afí d’aquelles dretes de les CEDA de pre-guerra. Per negar-se a retre comptes sobre a qui anaven dirigides aquelles obscenes frases en llatí fou jutjat i condemnat per insubordinació clerical i sobretot pel seu notori republicanisme. Quan s’estava a l’espera per procedir ofuscament amb l’empara de la impunitat eclesiàstica a la seva occisió... fou alliberat pels milicians el 18 de juliol del 36!...

***

Aquests dies des del seu estimat Mèxic, on reposa junt la seva esposa Maria Mercè, s’ha celebrat l’acte civil de l’aniversari del seu naixement a l’Alta Anoia; acompanyat pels seus fills, nets, besnets i rebesnets, familiars, amics i membres del Claustro de Doctores Honorarios de la Universidad Central De México.

Comentaris

  • Condemnat [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-01-2024 | Valoració: 10

    Es nota un relat molt interessant i amb molta dedicació pel record de mossén Martí.
    La vida és això, pot passar qualsevol cosa en un instant.
    Una bona crítica, que m'ha fet pensar.
    Enhorabona, Jomagi.

    Gràcies per la teua bona opinió sobre el meu relat "La butxaca del sastre".

    M'alegre que t'haja agradat.

    Cordialment.

    Perla de vellut.

    (Soc Perla de vellut, en la pàgina web).