Wim Mertens : "el respiro"

Un relat de: Marc Freixas

He descobert un músic excepcional...

i podriem dir, almenys per a mi, que és comparable als grans clàssics de sempre :

comparable a Mozart,
a Vivaldi,
a Chopin...

i un llarg etcètera.

Wim Mertens és el nom d'aquest geni de la música del nostre temps :

melodia de piano
acompanyada d'una fabulosa veu marca de la casa,
que fa de la seva música un estil força original dins del que se'n podria anomenar com a música contemporànea.

"un respiro" és el títol del seu darrer treball discogràfic,
i molts podeu pensar que es tracta d'algún músic prodigi que hi ha en el nostre país veí,
però la veritat és que ell no és d'aquesta terra que viu al costat de la nostra...

ell, el Wim Mertens, és belga,
encara que potser en la seva persona hi queda reflectida una certa diversitat cultural.

Així doncs ja ho sabeu companys!!

Per a tots aquells que siguin amants de la bona música...

d'aquella que arrela fort dins dels cors dels oients,
d'aquella a qui de bon grat accepta la preciosa sensualitat que fa el so d'un piano,
doncs a tots ells, a tots aquells

us diré que heu d'escoltar el genial Wim Mertens.

Una veu,
un piano...

excepcional.

Quina màgia tan especial que sento quan escolto aquesta bellesa sonora tan pianística...

i la veu,
que tot ho transporta amb la sensibilitat adient.

M'acompanya una melodia ben plena de sentiment...

i si,
que m'hi acompanya mentre em perdo enmig d'aquestes noves i senzilles paraules,
tendres per naturalesa pròpia en l'essència del poema,
no cal dir!!

Ara sóc ben feliç escoltant aquests passatges musicals...

i si,
que sóc l'oient encisat per tanta màgia harmoniosa i poètica,
tantes notes tocades amb amor i tendresa :

un músic atret per un cor ple de cançons.


Comentaris

  • Magnific[Ofensiu]
    CIRERE | 10-02-2008

    Hola Marc, em dic Begoña, m'agrada molt Wim Mertens però no trobo el seu famòs "Un Respiro" en lloc, per cert ara torna a actuar al Palau el día 5 de març.
    Una abraçada i seguex informant de gent com aquesta, molta gracies.

  • Màgia retrobada...[Ofensiu]
    pentaroo | 17-06-2006 | Valoració: 10

    Amics i amigues, us prometo un futur ple de llàgrimes i de calfreds, de somriures i passió, de música i amor ara que heu conegut en Wim. Jo ja fa 20 anys que el segueixo i es podria dir que gairebé en sóc adicte, pel que m'emociona i pel que per a mi representa. Si us agrada la música de piano, simfònica o experimental aquest home val la pena perquè ho té tot. Endavant, i que la màgia d'en Wim us ajudi a trobar força i inspiració a les vostres vides. Salut!

  • Gràcies Marc,[Ofensiu]

    no el coneixia pas el Wim Mertens. Després d'aquesta recomanació hauré d'escoltar la seva música. I més si ho fas tan bé, agafen ganes d'escoltar-lo.
    Gràcies pel teu comentari.

  • PER SORT SEMPRE TENIM COSES A DESCOBRIR[Ofensiu]
    xavier de Ventolà | 13-05-2005

    Em satisfà que hagis descobert W.Mertens tot un geni, et recomano una película on ell creá la música i que és d´un director de cine tan interessant com ell.
    El teu poema-escrit-critica-descoberta m´ha agradat pels sentiments que m´has transmés i que també he sentit i penso seguir experimentant quan ensopegues amb alguna cosa amb talent.
    ENDAVANT

  • quetzcoatl | 13-05-2005

    Hola Marc!

    No se pas si havia llegit mai un poema que fos alhora una recomanacio musical explicita, pero em sembla genial! A part, no conec a Wim Mertens, dels qual prenc nota, pero m'agrada moltissim la musica de piano. Jo, potser per la facilitat d'allo una mica mes comercial, son una enamorada de Yann Tiersen, pero no tinc molt clar si aixo del minimalisme que diu David Gomez l'abarcaria o no (?!). En tot cas, sembla que valdria molt la pena donar-li una orellada.

    Gracies, moltes gracies per comentar-me "vull ser terra erma" amb tant d'entusiasme, i sobretot per la bellesa de les paraules que hi has deixat.
    Jo encara no t'havia llegit mai, potser perque fa poc que volto per aqui i m'espantava una mica aixo de que fossis un dels autors mes prolifics... Pero be, ara que has obert la porta, accepto el repte. Et seguire llegint!

    Una abraçada inmensa

    m

  • Totalment d'acord[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 12-05-2005

    jo el vaig descobrir fa anys arrel de la banda sonora de la pel·licula "El vientre del arquitecto" d'en Peter Greenaway, vaig quedar encantat.
    Crec que ell, junt a en Michael Nyman, son els millors exponents de la música minimalista.
    Música ideal per escoltar mentre escrius.

l´Autor

Foto de perfil de Marc Freixas

Marc Freixas

725 Relats

1414 Comentaris

872053 Lectures

Valoració de l'autor: 9.59

Biografia:
Vaig neixer a Sant Pere de Riudebitlles -poble situat a la comarca de l'Alt Penedes amb provincia de Barcelona- un 13 de gener de 1975... o sigui que jo vaig arribar quan un impresentable moria pel be de tots en aquest mateix any.
Es ben cert que jo tambe soc fill d'una generacio covarda, pero per fer-hi quelcom, faig servir el poema com a fil conductor de la meva propia vida, i aixi, d'aquesta manera ressegueixo el bell paisatge de punta a punta amb el vers ben primitiu i nu... sense poema no soc res, i aixo ho saben be la gent que m'estima i m'envolta per aquest fotut mon que ens fa viure sempre depressa i a contracorrent.
Tinc una dona meravellosa,i dos fills maquissims : la Marina de 10 anys i en Biel de 3.
Prefereixo que no em valoreu, gracies.