Vida en un test.

Un relat de: Joan G. Pons

Fa unes setmanes l'Ajuntament de la meva ciutat, Barcelona, va regalar a la gent un sobre (amb una carta) i una llavor d'una flor, animant a plantar-la i fer-la créixer.

Cercar un test, fer un foradet a la terra, deixar amb cura la llavor, tapar-la suaument i regar dolçament.

Fa uns dies que ha despuntat, obrint-se camí la tija amb tres fulles verdes i petites.

Cada dia miro vàries vegades aquest brot de vida, que en silenci creix. I sento que viu. I m'agrada.

La vida, un misteri, un miracle, un procés biològic.... tant és.... és la força de la vida que vol viure. I m'agrada.

Sóc i visc a ciutat i segurament aquesta novetat de la natura present a casa meva és tot un esdeveniment que m'acompanya. Ho celebro. I m'agrada.

Estic content, envoltat i tocat per totes aquests sensacions agradables.

Gràcies, llavor.

Comentaris

  • Processos vitals[Ofensiu]
    Unaquimera | 04-04-2009 | Valoració: 10

    Ei, Joan! Gràcies al teu comentari als meus haikús he tornat a passar pel teu espai i he vist que aquest tendre relat no tenia cap comentari meu... fins ara!

    He trobat molt dolça la teva narració, i delicioses les teves observacions.
    A més, m'han permès sentir-te proper, ja que jo també tinc torretes ( aquí els hi diem així! ) al balcó i les contemplo sovint, assistint als seus processos vitals amb respecte.

    T'envio una abraçada, molt contenta després d'haver-te llegit,
    Unaquimera

  • Vosté com sempre...[Ofensiu]
    Romy Ros | 30-03-2009

    tan vital i ple de vida. Un relat ple de vida i d'esperança com la planta que amorosament heu plantat al test. Gràcies pels vostres comentaris als meus relats, m'han omplert d'entusiasme!

  • Vida en un test[Ofensiu]
    anita | 27-03-2009

    Que bonic Juan jo també l'he rebut no l'he sembrat penso fer-ho espero que amb surti una plata força maca, ja o beure si Déu bol.
    M'encanta com diu les coses i veig que de una cosa insignificant en treu un relat preciós.
    Gràcies de fer-nos passar unes estones mol agradables.

  • lluis perealbert[Ofensiu]
    lluis perealbert | 27-03-2009

    Sempre la vida s'obre cami, fins i tot el la pell d'asfalt. felicitats

  • La vida, [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 27-03-2009 | Valoració: 10

    La vida, veure-la despuntar entre la terra, veure com neix qualsevol animal, veure l'eclosió d'un ou, veure el naixement d'un infant o l'esclat de qualsevol vida sempre es una cosa fenomenal apassionant i encantadora com ho son totes les coses de la natura.
    Per diferents motius, entre ells el de la salut, quan agafo l'ordinador és per escriure algunes coses i per llegir-vos a tots, després malauradament no em queda massa temps per dedicar unes línees a cada un, així que s'acumulen els comentaris pendents, no obstant, i si el meu cor m'ho permet compliré amb tots els meus companys i companyes relataires.
    Ja saps doncs que encara en el seu moment no t'hagi comentat, sovint m'he passejat per el teu espai.
    Avui m'ha agradat comentar-te aquest breu i bonic relat, esclat d'una nova vida.

    J. Lluís

  • Tan simple[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 26-03-2009

    com emotiu, un senzill cant a la vida, escrit amb la delicada prosa amb que ens tens acostumats.
    Aquí a Terrassa també ens vàren regalar un petit sac amb llavors els de l'ajuntament, i fa un parell d'anys, amb el nostre menut, vàrem plantar uns pinyons, i ara gaudim del miracle de veure creixer un petit arbre.
    La vida és experimentar la vida.

    Una encaixada Joan.

    Ferran

  • Esfereidor[Ofensiu]
    bruNa | 26-03-2009 | Valoració: 10

    m'ha agradat molt, és una altra manera de veure la vida, un altre punt de vista. gràcies per comentarme la poesia!

    Bruna.

  • La vida és un regal i un misteri que es revela a mesura que la transitem .[Ofensiu]
    lady_belen | 26-03-2009 | Valoració: 10

    Gràcies per llegir i comentar el meu relat :) penso que la vida és una cosa meravellosa, un regal que cal aprofitar cada dia ...també es un misteri... i com les plantes, en les persones lo mateix... d'una cosa tan petita, neix una nova vida... bff fantàstic, es increible oi? =)
    seguiré llegint els teus relats ^^
    un petó ben fort.



    belén.

  • Jo també l'he plantada.[Ofensiu]
    JOANPG | 25-03-2009 | Valoració: 10

    Ho vaig fer amb el meu net gran i encare no ha sortit la tija. L'espero amb delít ja que veure creixer la vida en l'asclat de la primavera és un plaer meravellós.

Valoració mitja: 10