Una capsa de colors

Un relat de: Joan G. Pons

Un cop més vaig sentir un copet dolç a l'esquena. Era el meu amic el Follet.

-Hola Joan.
-Hola !
-Et porto un regal.
-Un regal ?
-Sí. Una capsa de colors.
-Ja no vaig a l'escola.
-Sí que vas a l'escola.
-A quina escola ?
-A l'escola de la vida
-Vaja, havia d'haver previst aquesta frase…
-Vols acolorar ?
-No m'has donat un full
-No hi han fulls. L'exercici és jugar a pintar de colors la teva vida.
-M'agrada la proposta. Mira ahir vaig…
-No !
-Mira demà vull fer…
-No !
-Què pinto doncs ?
-El PRESENT.
-Ja hi som !!
-No saps quins colors tè el Present ?
-El Present no es pot pintar. És i no és. No hi ha temps per pintar.
-Bona observació. Però t'invito a jugar amb el Present, amb colors, per fer-ho més evident i conscient.
-Jugar amb el temps de Present ?
-Els colors ajuden a fer més present el Present.
-Joc de paraules !
-I també Joc Conscient, doncs és en el Present on VIVIM. En el Passat "ja hem viscut" i en el Futur "volem viure".
-Doncs juguem i pintem…..
-Quin o quins colors tries, amic Joan ?
-Ai!! Ai!! Mai m'havia plantejat els colors del Present…
-Ànim !!
-Mira tinc clar que per pintar el Passat i per Pintar el Futur agafo el color blanc i potser una mica el negre per segons quins passats.
-Joan, deixa el Passat i el Futur. A colorejar el Present !
-Em costa !!! Em costa triar !!
-T'ajudo. Vius el Present ?
-Sí.
-Per tant, és un temps viu, amb possibilitats i oportunitats i també amb sorpreses.
-Ja ho tinc !!! Gràcies, Follet !!! Agafo el color blau cel i el vermell…. I també el verd clar i el rosa i…..

El meu amic Follet havia marxat. Jo i la capsa de colors i el Present. Torno cap a casa, amb ganes de pintar el Present…. Sí,sí,sí…. Pintar el Present amb tots els colors.

Comentaris

  • La importància del Present[Ofensiu]
    Grocdefoc | 01-10-2008

    És el primer relat teu que llegeixo i m'he quedat pensant...; tan sols feia uns moments que havia llegit un altre relat de betixeli "Just a temps per a fer tard" (1/10/2008).
    Per a mi, tots dos relats descriuen la importància del Present.
    Cadascú heu tractat el present a la vostra particular manera, i us felicito a tots dos.

    A reveure, Grocdefoc.

  • Capsa a Capsa[Ofensiu]
    Unaquimera | 30-09-2008 | Valoració: 10

    Quina il·lusió, amic Joan, m'ha fet trobar avui aquest relaten entrar al teu espai!

    Et donaré, com a mínim, tres raons de la meva alegria:
    La primera, que és molt teu, molt autèntic, i això s'agraeix!
    La segona: que el tema és dels meus preferits, els colors formen part de la vida, de la mateixa que el continuo esdevenir, del temps passant i repassant-nos, davant el qual cal valorar el moment.
    La tercera: que em sembla recordar que el relat que em va permetre descobrir-te com autor, el primer que et vaig comentar ara fa més o menys un any, es deia "La capsa de la felicitat".
    Què et sembla? Capsa a Capsa, Cor a Cor, ...
    M'agraden les coincidències!

    T'envio una abraçada del color que més et vingui de gust a tu,
    Unaquimera

  • Molt maco[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 26-09-2008 | Valoració: 10


    És molt maco, sincerament els teus escrits són meravellosos i reflexius. Ahir em vas demostrar com et i a relatsencatalà també ho demostres, ets natural i et mostres com ets en els teus escrits i en el teu ser. Gràcies per fer-me reflexionar sobre la vida, EL PRESENT!

    Salutacions, Marc.

    ullsblaus1

  • Viure el Present...[Ofensiu]
    MarBlava | 26-09-2008 | Valoració: 10

    no pensar en el que faràs o en el que vas fer...
    De vegades és ben difícil, però és el que hauría de ser per ser feliç: valorar el que tens ara i viure-ho a tope.

    Veig que ets tot un filòsof, que el temps que has viscut t'ha servit per aprendre a aprofitar el present...

    Ahir vaig llegir algunes de les teves històries breus, però molt intenses i carregades de saviesa.. Sóc la mare del Marc (Ulsblaus), va quedar encantat amb tu. És maco fer amics i poder enriquir l'existència amb noves experiències. T'agraeixo el teu caliu, la teva visió tan humana i assenyada de la vida.

    Una abraçada,

    MarBlava

Valoració mitja: 10