Un silló buit

Un relat de: JOSEFINA

Un silló buit, en un racó de casa, m'ensenya el lloc on seies molt sovint. Un silló buit que m'omple d'enyorança, de records de converses...
Sento més que mai que et necessito per explicar-te el dia a dia com em va.
El silló buit em diu que no hi hauran més tardes compartides, ni més dinars familiars pagats per tú, ni més discursos anarquistes, ja no seuràs mai més en el silló.
I noto que els ulls se m'humitegen, mirant aquell silló.
Tancant els ulls encara t'imagino explicant històries del passat, d'aquella guerra que vas perdre, d'aquells camps de concentració de França i després dels alemanys, de les presons franquistes , de Santoña, del control del regim malparit durant tants anys, de la il.lusió de tenir una familia que t'ha estimat , t'estima i t'estimarà.
El silló buit, en aquell racó de casa, em fa companyia en els moments de soletat.
Un silló que no passa de moda, perque el temps s'hi ha quedat aturat. El vell silló del meu pare, ple de secrets que no explicarà mai.
Silló, peça de museu ... d'història, de la seva història, de la meva història, de la nostra història

Comentaris

  • Objectes amb vida .[Ofensiu]
    Avet_blau | 02-06-2007

    Hi ha efectivament objectes que tenen vida
    perque evoquen a persones,
    amb mes claretat que si estiguesin
    al devant nostre.
    I es guarden,
    per mantenir viu el caliu del record,
    per mantenir-lo mes fidel a la memoria,
    ens acompanyen i mantenen la memòria viva, ens ajuden a viure ...

    Avet_blau

l´Autor

Foto de perfil de JOSEFINA

JOSEFINA

149 Relats

230 Comentaris

125693 Lectures

Valoració de l'autor: 9.60

Biografia:
Nascuda a Barcelona l'any 1953
Separada i mare de dos fills
Treballava com a coordinadora de projectes en una ONG.- jubilada actualment
Activista gracienca (m'agrada aquesta etiqueta).