Un cop l'any

Un relat de: JOSEFINA

Un cop l'any, només un cop l'any, La Festa reneix i jo en gaudeixo. Només un cop cada any, reneixen els guarniments, molt fets amb paper o material reciclat, s'encenen les llumetes de nit, sona música de molts estils diferents, els veíns baixen la carmanyola i sopen junts al carrer...
Només un cop l'any el barri pren aquesta olor especial a gent que passeja, tot badant , només pel gaudi de contemplar aquestes estructures efímeres, fetes amb les mans de la gent , amb la il.lusió de la gent, amb la satisfacció en veure el resultat, de la gent del barri.
Només un cop l'any, ens barregem veins i foranis que ens visiten, i junts formem una xarxa , que llisca per carrers, places i avingudes, de dia sota el sol, de nit sota la lluna, intentant atrapar la diversió sana i fer-la durar.
Només un cop l'any sento el desig de tornar a ser petita i pujar als caballets, a les cadiretes voladores o fer-me comprar una samarreta amb la imatge de la Festa Major de Gràcia, per lluïr-la tot l'any.
Un cop l'any, només un cop l'any. La resta del temps el passo esperant que vingui aquest cop l'any que em permet tornar a recomençar el meu itinerari, per carrers, places i avingudes, fins que els peus cansats em tornen a casa.
(T'estimo Festa Major de Gràcia !!)

Comentaris

  • Un cop a l'any, som familia ![Ofensiu]
    Avet_blau | 20-08-2007 | Valoració: 10

    Malgrat la resta del any es mosseguin,
    a pesar de ser una societat tan egoista,
    uns dies, unes hores a l'any,
    ens convertim en poble, en família.

    Pasa a molts llocs :
    aqui, quan fem les catifes,
    i despres es fa un sopar al carrer i...

    Son com gotes de perfum
    que han de tapar la pudor
    de l' egoisme i enveja,
    que domina la resta del any, sovint.

    Avet_blau

l´Autor

Foto de perfil de JOSEFINA

JOSEFINA

149 Relats

230 Comentaris

125663 Lectures

Valoració de l'autor: 9.60

Biografia:
Nascuda a Barcelona l'any 1953
Separada i mare de dos fills
Treballava com a coordinadora de projectes en una ONG.- jubilada actualment
Activista gracienca (m'agrada aquesta etiqueta).