UN CONTE DE NADAL CLÀSSIC

Un relat de: Antonio Mora Vergés
 Imagineu-vos una família extremadament  pobra – de fet,   això és senzill al REINO DE ESPAÑA , sota el GOBIERNO MAS PROGRESISTA DE LA HISTÓRIA, oi? -, afegiu  a les estretors econòmiques, alguna complicació salut  – la Covid.19, no , si us plau – , algun element de repressió política –  la família forma part d’una de les minories perseguides secularment – i posats a exagerar, alguna agressió sexual i/o homòfoba , tant pròpia d’aquest reialme desgraciat.La situació esdevé dramàtica , abandonats pel sistema sanitari públic – com la resta de la ciutadania – per l’assistència social, pels seus veïns, algun dels membres de la família està a un pas de mort.Cercant entre les escombraries, el més menut, troba un bitllet de la loteria  – poseu la que més un agradi, la Grossa, o la del REINO DE ESPAÑA – i el porta a casa.El dia del sorteig la família rep la noticia de que els han tocat 200.000€ – amb això però, pocs canvis es poden fer, oi?. – , es compren medicaments, menjar, roba per a tots, i per a la casa,  i alguna joguina per al més menut que es va trobar el bitllet.Aquest Nadal de l’any 2021, aquella família NO ES MORIRÀ DE GANAEstà clar però, que llevat de que trobin feina, els que poden treballar, que rebin ajuda els que la necessiten, la sort del menut, serà en el millor dels casos, un aplaçament del seu tràgic destí, oi?.

Comentaris

  • La rifa de nadal[Ofensiu]
    Prou bé | 15-11-2021

    Ni una espurna d'esperança hi ha al relat! Tràgic per com n'és de real!
    Amb total cordialitat

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6916 Relats

1201 Comentaris

5448508 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com