TRESORS DE L’ORTA. LES OLLES DEL BAUBO. LA TERRA ‘NOBLE’. TARRAGONA. CATALUNYA

Un relat de: Antonio Mora Vergés
Una fotografia de l’àlbum Orta de la pàgina del facebook ‘ LA TERRA ALTA, PER VEURE, PER VIURE’ , que devem a l’esforç i la voluntat gegantina del Joan Serra Saún, il•lustrarà la breu explicació que segueix :



Les Olles, també conegudes com Olles del Baubo, es formen quan el riu Canaletes travessa uns bancs de roca formant uns espectaculars engorjats i unes basses d’aigua a diferent nivell.

El nom és descriptiu del resultat del treball que la naturalesa ha realitzat al llarg de milers d'anys per l'erosió natural.

Són sis olles a més d'altres basses envoltades per un congost impressionant i únic ple de vegetació.

Quan a l’accés trobava dos indicacions :

S’hi accedeix en direcció a Santa Bàrbara seguint el camí de Bot.

A l'arribar a Orta, agafar el camí que indica cap al Convent de Sant Salvador, i més endavant hi ha un cartell que indica direcció a Les Olles.

Trobava també una llista – que imagino no és exhaustiva – dels tolls que permeten el bany en aquestes contrades :

-EL TOLL DE LA PRESÓ

Al terme municipal d'Arnes, a 1,5 km (aproximadament). Fàcil accés a peu i amb vehicle.

- EL TOLL DE VALERO

A uns 3 km d'Arens. Direcció Orta , passat el primer pont de la carretera, a la mateixa corba a mà esquerra (no està indicat) i seguir pel caminet que trobem a la dreta, trobarem lloc per aparcar i tot.

- L’ASSUT DE LLEDÓ I L’ULLAL

A uns 4 km d'Arnes, direcció Orta, trobarem a la carretera un trencall a mà esquerra que indica Lledó. Seguint la carretera i a l'arribar al pont seguir l’indicador que diu “Zona de Baños”. Molt bon accés amb vehicle.

- EL GALERÓ

A Arens de Lledó. A 15 Km d'Arnes. Direcció Orta tombarem pel trencall de Lledó , i quan travessem el poble trobem un indicador que hi diu Arens de Lledó, en arribar a Arens de Lledó, abans d’entrar al poble a la dreta hi ha un indicador que diu “Baños Naturales”. Bon accés amb vehicle.

- LES PESQUERES

A Beseit, a uns 15Km d'Arnes en direcció Vallderoures. Piscines naturals de molt fàcil accés al peu dels Ports de Beseit, està molt ben indicat dins el poble de Beseit.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6917 Relats

1201 Comentaris

5463498 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com