TENGUI, Falti, tenGUI...

Un relat de: Orgull_de_classe

Quan tens set anys, no penses en l'economia de la teva familia, ni penses en els examens...
Quan ets petit ets feliç, o bé ets un nen traumatitzat per nens més cruels.
També ets un conformista, saps el que et convé però, tampoc tens prou veu com per fer-ho saber al món...
Quan ets petit, ets petit, i punt....
Ets un insignificant nen... que... simplement viu i juga.
Mentre d'altres pensen que no t'adones del que passa al món, tu començes a descobrir que hi ha un altre món més enllà que el de POKEMON...
Saps que entre ells es poden matar, i no és cap somni, és la pura i dura realitat. Però, també és una realitat que a tu t'es ben igual.
Quan llegeixes per casualitat aquestes noticies al diari, les sents a la televisió mentre fas un dibuix, de la teva familia, començes a adoptar l'actitud que en aquell moment t'inculquen.
Si ets nen de casa bona, t'ensenyen a fer-te amb qui per ells et convé.
Si en canvi ets fill/a d'obrers, t'ensenyen que hi ha blanc i hi ha negre, t'ensenyen que la diversitat és real, i no els hi has de tenir por per ser diferents, ells no ho han triat.
T'ensenyen a aprendre el que veus, t'ensenyen que hi ha llibertat, que tothom en té dret a tenir-la, i t'ensenyen a estar orgullós de la teva classe social...
LO TOMAS O LO DEJAS.
I tu, en aquells moments, en aquell instant en que els teus pares et volen inculcar aquets valors, siguin els que siguin, tu només penses el el tazo que et falta per acabar la col·lecció, o si per Nadal els reis es dignaran a dur-te aquell video-joc que sempre has volgut tenir.

Comentaris

  • Capità Borratxo | 07-04-2008 | Valoració: 10

    Jo espero seguir sent sempre petit... perquè tens raó, l'únic important és si et falta un tazo (o un cromo, a la meva època) i quan tens fills, l'únic important hauria de ser si li falta un cromo a ell, ja que tots sabem com pensa un nen.

    Enhorabona pel relat!

  • HoLa!!![Ofensiu]
    afrodita | 11-03-2007 | Valoració: 9

    Estic totalment d'acord amb el que m'ha transmès el teu relat, la simplicitat de la infantesa està condicionada per molt més del que inicialment pugui semblar...ens agradi o no, els valors són diferents segons on ens ha tocat néixer. Felicitats!!!

    AfRoDitA

  • ieps![Ofensiu]
    kispar fidu | 01-01-2006

    bones! primera visita (no última...) al teu raconet d'RC! jeje

    Si, tens raò: de petits sols ens preocupa si tenim aquell tazo o si el cromo que ens ofereix l'altre amic és prou bó per intercanviar-lo per tres dels teus... Mentre que al teu voltant van passant coses, però el teu món sols es basa en somnis i petits "detalls d'infant".

    Després ens fan escollir un camí, que més endavant serà el nostre camí. Un camí que penso que anem caminant poc a poc i mentre avancem l'anem redefinint al nostre gust, o com podem... Un camí que ens va fent avançar i ens acompanya a créixer.

    Que tinguis un bon inici d'any!
    Ens veiem per aquí!

    Gemm@

  • Orgull de classe![Ofensiu]
    estel | 10-12-2005

    Sóc fill/a d´un barri obrer
    on es lluita per viure
    per pagar a una gent
    a uns bancs que et roben el futur
    i sols per tenir un sostre!
    I penso
    que anem malament
    si els nostres nens/es als carrers s' adopten
    actitud de vençuts/des

    però molts cops ens deiexem coses per el camí... jo trobo que al nen pokemón tampoc li interessa la lluita entre classes, ell vol la play o el que sigui, espera't a que creixi i prengui conciència de classe, de persona, de filòsof. llavors ja lluitarà i podrà cantar tot orgullós:

    I EM TATUO EL PIT
    AMB L´ODI ENTRE CLASSES QUE TINC
    UNA FALÇ I UN MARTELL AL MEU BRAÇ
    I EL MEU CAP PER LLUITAR
    ORGULL DE LA CLASSE OBRERA


    salut i revolta popular !

l´Autor

Foto de perfil de Orgull_de_classe

Orgull_de_classe

95 Relats

197 Comentaris

92149 Lectures

Valoració de l'autor: 9.47

Biografia:
Deixada, desendreçada, neta i despentinada.
(sé que t'agrada)
(Neceessito només una cosa.)
SAGRESTA'M(ara)

titeretea@hotmail.com (mail)