Sobre el Perdó

Un relat de: Joan G. Pons
Disculpar.
Dispensar.
Indultar.

Tres actituds bàsiques pel manteniment d'unes bones relacions humanes. Sentit pràctic de perdonar.

Disculpar. Reconèixer lliurement que no l'hem encertat.
Dispensar. Concedir quelcom, de forma comprensiva i positivament.
Indultar. Condonar quelcom realitzat.

Es concedir-nos una segona oportunitat per refer una relació que valorem i que per algun motiu ha sigut afectada.

El Perdó sempre ha de ser sincer.
El Reconeixement també.

..................................................................................

Comentaris

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-05-2023

    Gràcies, Joan, per la teua opinió sobre el meu relat El llibre tímid.
    A poc a poc, ja tens més lectors i més comentaris, com t'havia dit. Això és bo.
    Cordialment.

  • El saber perdonar. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-05-2023 | Valoració: 10

    És molt important per a la persona que ha estat afectada per algunes circumstàncies. I també valorar el perdó és primordial.
    Gràcies per fer-nos recapacitar aquest assaig.
    (No t'has plantejat fer un poema o un relat, alguna volta?). Espero una resposta!
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • humilitat[Ofensiu]
    Nua Dedins | 30-05-2023

    La humilitat pot esdevenir motor de tots aquests gests tan preuats. Bona reflexió, bon escrit. A seguir endavant. Sempre.

  • El perdó [Ofensiu]
    Prou bé | 30-05-2023

    Tot el que dius i el que t'han comentat.
    El més difícil és perdonar-se a un mateix!
    Amb total cordialitat

  • Perdonar...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 30-05-2023

    sincerament, és una actitud que de vegades comporta un pèl de dificultat, així i tot, perdonar és molt gratificant, sobretot, a parer meu, per la persona que perdona. Un gran valor.

    Com sempre, ens fas reflexionar Joan, i això m'agrada.

    Salutacions.

    Rosa.

  • Cal perdonar perquè...[Ofensiu]
    llpages | 30-05-2023 | Valoració: 10

    ben segur que alguna vegada tu també hauràs de ser perdonat. Tot allò que afavoreix la convivència és bo, i el perdó sobresurt entre els condicionants que fan possible una represa de la pau. Bona reflexió, Joan!