SELF SERVICE, DO IT YOURSELF,... CAMI DE LA MISÈRIA

Un relat de: Antonio Mora Vergés
Aquestes pràctiques, l’autoservei, el faci s’ho vostè mateix,... ens han arribat disfressades de modernitat, allò d’entrar en una botiga de queviures i demanar 100 grams de pernil era manifestament ‘antiquat’, i com definir el fet d’arribar a una benzinera i dir ‘ posi’m 20€ de 95’ ?. Subdesenvolupament, ignorància,... vosaltres mateixos.

Està clar però que els 100 grams de pernil eren de la qualitat esperada, i que en ambdós casos, a la botiga de queviures i a la benzinera, la nostra compra alhora que ‘negoci’ generava activitat laboral. Avui aquesta ‘activitat laboral’ la fem nosaltres – pagant els productes al mateix preu, sinó més cars - , i segons sentim això ja no és ‘ negoci’.

Quan compraves els mobles al poble on vivies el preu comprenia el trasllat i muntatge al teu domicili – i fins la retirada dels ‘vells’ si en tenies -; avui cal desplaçar-se per anar al ‘magatzem’ , fer tanta cua com sigui necessari i carretejar els mobles fins al teu vehicle, o pagar un transport fins al teu domicili on t’hauràs de passar una bona estona per muntar-los, o pagar perquè t’ho facin. Si fas números, benzina, hores,... potser no es tant bona pensada, oi ?.

Ah!, si tens problemes – quan compres preus - ja t’ho faràs. Us explico un cas personal, em van regalar una màquina de retratar CANON 1000D, ara per algun motiu el mecanisme d’enfocament automàtic ha deixat de funcionar, i no hi ha un sistema manual ‘fiable’; si la compra s’hagués fet al lloc on visc, els hi podria portar perquè me l’arrangessin, i/o l’enviessin a la casa Canon. Com ‘som tontos’, a la Vila on visc, no hi ha botiga – va tancar- i ara em tocarà pelegrinar fins que trobi alguna ànima ‘’caritativa’. Compra a casa, ven a casa, i faràs casa deien; quina ignorància, oi ?. Si algú sap com arranjar la meva màquina, coneixercataunya@gmail.com, gràcies per endavant.

Ara, com diuen a Tortosa, el més ximple pot ser Bisbe, i quan tenim qualsevol petit problema, se’ns fa cada cop més difícil trobar operaris ‘capaços’ ; això ha creat ‘negocis’ com el que fa Gas Natural Fenosa, amb el Servillar Direct [ 8,20 + IVA] cada rebut per explicar-te que t’envien un operari que et cobrarà un desplaçament mínim , el material ,... mireu-vos el rebut i demaneu la còpia del contracte si us ho estant facturant.

Sóc un ‘antic’, m’agradaven les botigues i els botiguers, que m’atenguessin persones enlloc de màquines, poder trobar un fuster, un ferrer, un manyà, un paleta, un pintor, un jardiner,... quan et calien. Subdesenvolupament, ignorància,...

Els xinesos obren els seus negocis en el centre de les poblacions, en carrers on hi ha trànsit de persones, de vegades on hi havia petits negocis que han tancat, i a ells sembla que el negoci els funciona. No acostumen a tenir ‘qualitat’, ni un servei ‘exquisit’ son més aviat secs en el tracte, i sense ser-ne potser conscients, son els àugurs que anuncien el camí de la misèria.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6917 Relats

1201 Comentaris

5455997 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com