SELECCIONAR

Un relat de: Joan G. Pons
Practicar amb seny, l'acció de seleccionar, aporta i es un factor enriquidor de la nostre personalitat.

Contínuament ens trobem amb situacions, escrits, relacions, que cal adequar-los a les nostres inquietuds o necessitats, fent una correcte selecció.

Seleccionar i adequar no es una exigència modificativa, sinó encaixar en la nostre escala de valors.

Triar a adequar el que hem seleccionat, demana serenor i informació correcte, al objecte de treure un bon profit de la decisió presa.

Una correcte SELECCIÓ, conseqüent amb la informació i adequació, aporta seguretat i encert.

Animo a ser bones i bons SELECCIONADORS culturals.

Comentaris

  • CAL SER BO I EXACTE...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-03-2023 | Valoració: 10

    En la qüestió de seleccionar. I cadascú és un món: Estic molt d'acord amb tu amb el que dius: El factor personal és fonamental.
    Cadascú pot opinar d'una manera més diferent.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • No puc[Ofensiu]
    Prou bé | 19-03-2023

    Seleccionar dins meu cap més comentari. Completament d'acord amb el que dius tu i també amb el que t'han dit altres relataires
    Amb total cordialitat

  • Encaixar[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 19-03-2023 | Valoració: 10

    Davant la gran oferta de tota mena d’activitats i coses i cultura i temps lliure i oci de tota mena que tenim per escollir, cal triar, seleccionar el que volem. És molt fàcil deixar-se anar i perdre’s. Tens tota la raó. Una forta abraçada.

  • Seleccionar![Ofensiu]
    llpages | 18-03-2023 | Valoració: 10

    És el verb que haurien d'aprendre a conjugar tots els adolescents. Al meu parer, és seleccionant amb criteri que s'adonaran del mal que estan patint per culpa de les xarxes socials. Hi ha tanta brossa a la xarxa que, o comencem a seleccionar, o ells, que ja ens han seleccionat per a les seves estadístiques, acabaran per manipulant- nos del tot. Mai és tard per triar amb criteri. Per cert, has parlat del criteri, Joan?

  • Perfecta.....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 18-03-2023 | Valoració: 10

    i encertadíssima aquesta reflexió Joan. Una de les millors que he llegit.

    Enhorabona,

    Salutacions.

    Rosa.

Valoració mitja: 10